formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter merik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

merik

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
ik heb hier dus een oude computer die ik gaag wil formatteren. nu lukt het me om naar het opdrachtsprompt tekomen en daar typ ik in: format C: dan krijg ik te staan:

het type bestandssysteem in ntfs
voer de huidige volumenaam in voor stadion c:

en als ik wat intyp:
er is een onjuiste volumenaam voor dit station ingevoerd

kan iemand mij helpen

Hoi,

Neem aan dat je er ook weer een windows versie wilt opzetten?

Modag

ja idd het is mijn broertjes compunter maar er staat zo veel troep op

Als je gewoon de pc start met Winxp cd erin, dan formatteerd de installatie uitzichzelf al wel de C schijf

Hoi,

Als Het vista of xp is zal je cd-rom(dvd)speler in de bios als first boot moeten zetten en dan van de windows cd opstarten misschien heb je hier nog wat aan.

Modag

ja en daar komt dus het probleem want die oude rot computer wilt de cd niet lezen dus ik moet het echt via opdrachtprompt doen

Hoi,

Ik weet niet maar als de speler hem niet wil lezen hoe wil je dan installeren.
He ben steeds net te laat ga je gang probleempjes.:D:thumb:

Modag

ze zijn niet kapot maar omdat een of andere vage monteur een vage versie van windows erop heeft gezet + de troep van mijn broertje(het zal best een virus kunnen zijn) werkt het dus niet meer.

maar zodra al die troep eraf is zou hij het weer moeten doen

Hoi,

Nog even een vraagje je hebt de speler in bios toch wel first boot gezet?

Modag

Hoi,

Weet je zeker dat de cd-rom in orde is want dan zou het toch moeten gaan
Ik zou het laatste woord even weghalen in je vorig antwoord is niet aardig hij denkt gewoon even mee.
Modag

Laatst bewerkt:
ik weet het niet. er staat dat er een cd in de speler zit maar als ik er op klik is het blanco

Als ik mij 1 seconde met het probleem mag bemoeien?

Het feit dat je schrijft dat wanneer je op de schijf klikt deze blanco is, klopt / kan niet / is het gevolg van één of meerdere verkeerde handelingen!

Als je boot met de schijf erin, dan kóm je helemaal niet in een verkenner of deze computer scherm, dan stárt de installatie! (Wél even 'op een willekeurige toets drukken om vanaf CD / DVD te starten' !!!)

Bericht van 19.29 uur overigens tot je genomen!?

Laatst bewerkt:
ok de schijven doen het niet maar ik wil gwn weten hoe ik in de prompt mijn com kan formatteren ik zie later wel hoe ik dat gedoe met de spelers oplos ik wil eerst gwn mijn schijf opruimen

Niet !!!

Je kunt een actieve Windows partitie niet formatteren vanaf de (Windows) prompt.

Mezelf tegensprekend: dat kan wél, mits je met een Windows 98SE bootdisk opstart en dat nog een tussenhandeling verricht door Fdisk.exe uit te voeren en éérst de NonDos partitie(s) verwijdert.

Daarná kun je met het commando Format C: de c-schijf formatteren, maar dit is hogere computerkunde (booten met 98SE, non dos verwijderen etc. etc.)

Laatst bewerkt:
ik gebruik een windows 98 opstart disc floppy idd maar ik kan geen partities verwijderen want hij zegt dat er geen partities zijn om te verwijderen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan