Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
235
Ik wil mijn D: partitie met een "oude" Windows 7 erop,om hier Kubuntu op te zetten. Bij de status van die partitie staat Active en Boot. Bij de partitie waar ik nu op werk staat System (Knipsel.jpg). Omdat ik eerde problemen heb gehad bij het formatteren stel ik deze vraag.
Kan ik de partitie formatteren of krijg ik dan een NTLDR is missing error, of iets dergelijks?
 
als je kubuntu installeerd zal deze automatisch de partitie formateren en een nieuwe bootloader aanmaken waarin je kan kiezen tussen win7 en kubuntu
 
moet ik kubuntu dan aan de hand van wubi.exe installeren? Of vanaf boot CD/USB-stick
 
vanaf boot cd/usb anders is het probleem er nog steeds, als je toch met wubi wilt moet je de partitie formateren, in windows easyBCD downloaden en daarmee de windows bootloader terugzetten en dan via wubi installeren
 
Laatst bewerkt:
Dit was niet mijn vraag. Ik wil weten of ik de partitie met System en Active status kan verwijderen, want eerder kreeg ik bij het verwijderen van een besturingssysteem de "NTLDR is missing" fout. Ik verwijderde toen het oude besturingssyteem op deze computer (de originele) en kwam ik met dat probleem. Nu wil ik dat oude systeem (de tweede, niet de originele) verwijderen. Eigenlijk moet dat NTLDR wel op het huidige besturingssyteem staan (het derde systeem dus). Maar nog wil ik weten of het veilig is om de partitie met die status (als in de tweede zin) te formatteren.
 
volgensmij is die fout gewoon een ongeluk en gebeurt dat geen 2e keer maar je kunt even de partitie met de 3e windows doorzoeken op het bestand ntldr
maar met besturingssystemen verwijderen, installeren of met partities werken is nou eenmaal riskant het kan altijd misgaan
 
Ja, weet ik inmiddels wel :p. Ik heb geen NTLDR gevonden dus ik ga het maar proberen.
 
Het is tot nu toe mislukt. Heb het oorspronkelijke besturingssyteem op een van de partities geinstalleerd en ben nu mijn bestanden over aan het zetten op een externe harde schijf, om daarna de hele pc te formatteren, en W7 en Kubuntu te installeren. Ik kom W7 nu ook niet meer binnen.
 
das niet zo mooi ik denk ook dat het dan beter is alles opnieuw te installeren
wat voor melding geeft w7 precies?
 
niks ik kan niet kiezen tussen besturingssysteem, maar ik heb net een idee gekregen: het herstellen van die w7 met behulp van de installatie dvd
 
Heeft gewerkt. Ik vraag me zo onderhand af of ik nog meer moet gaan klooien hiermee :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan