Forms op achtergrond laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Office versie
miDer
Is het mogelijk om tijdens het openen van een Access toepassing een form te openen bv een splashform.
Deze zeg maar 3 seconden op de voorgrond te houden en achter dit form de overige formulieren te laden?
Na 3 seconden wordt dan het eerste form getoond.
In het splashscherm bv de tekst “ het programma wordt geladen “

Geprobeerd met popup enz maar dan zie ik toch de contoeren/randen van de andere forms door het beeld schieten.
Door forms allemaal beeldvullend geopend te hebben werkt de toepassing razend snel. De formulieren hoeven niet te openen en te sluiten.

Graag tips hoe dit te realiseren is.
Bvd,

Sytse

Je kunt een formulier (elk formulier trouwens) verbergen. Dan blijft hij dus op de achtergrond open staan. Ik vraag me wel af wat de bedoeling hiervan is. Of het nut :).

Een startform zonder max min enz schem vullend geopend. Daarna de overige forms achidden geopend. Daarna het startform gesloten. Werkt uitstekend.
Bedankt Octafish voor de tip.
Sytse

Laatst bewerkt:
Ik snap echt de ‘tijdwinst’ niet van het gelijk openen van 6 formulieren. De laatste keer dat ik in 6 formulieren tegelijk aan het werk was, kan ik mij niet eens meer herinneren. Goeie kans: nooit. En door een startformulier een aantal secondes open te laten staan, is de tijdwinst bij voorbaat al verloren! Ik vind het (maar dat is een zeer persoonlijke opvatting) totale onzin om zo te werken. Ik maak heel wat databases, en grote ook, en heb nog nooit zelf de behoefte gehad om het openen van formulieren te versnellen, of van gebruikers de vraag gekregen of het niet sneller kan.

‘Snelheid’ van een formulier heeft te maken met het laden van het formulier bij het bladeren door de records; elke keer dat je een volgend record opent, moeten de gegevens van dat record geladen worden. Dat kost heel wat meer tijd dan het vooraf laden van een formulier. Zorgen dat een formulier snel blijft werken is heel wat belangrijker dan de snelheid waarin een formulier laadt.
En als de vertraging puur in het laden zit, dus niet in de data, dan deugt er iets niet aan het formulier. Maar goed, je krijgt het voordeel van de twijfel (hoe groot die ook is :) )

Onze DB's gebruiken ook een "instelling" formulier dat op de achtergrond hidden openbleef en waar er van overal in de DB naar verwezen werd en queries, rapporten, formulierveldjes etc... hun data uit haalden. Daar zijn we al lang van afgestapt want eens dat formulier per ongeluk of zo gesloten werd hadden we allerlei problemen. Bij bepaalde gebruikers zetten we een inactiviteit controleformulier hidden open zodat die hun DB niet de ganse dag nodeloos open blijft. Anders kan ik Michel maar bijtreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan