• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formula met Verticaal zoeken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik ben al meer dan twee weken bezig met mijn Excel-bestand, maar ik kan de juiste formule maar niet vinden.

In mijn bestand heb ik twee tabbladen. Op het hoofdtabblad (Main Sheet) heb ik verschillende gegevens staan. Ik wil graag met behulp van een formule gegevens ophalen van het tweede tabblad (Theme Data).

De formule moet in kolom D van het hoofdtabblad worden geplaatst. Hij moet kijken naar de naam in kolom B en de categorie in kolom C, deze gegevens zoeken in het tabblad Theme Data, en vervolgens de bijbehorende datum plaatsen in kolom L van het hoofdtabblad.

Heeft iemand suggesties voor de juiste formule of tips om dit op te lossen? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik voeg een voorbeeld bestand bij met de formule die ik heb geprobeerd te gebruiken.

Bijlagen

Dus kolom B in werkblad "Main sheet" moet gezocht worden in kolom A van werkblad "Theme data" en vervolgens moet kolom C opgezocht worden in het aaneengesloten deel van kolom E van werkblad "Theme data" dat begint op de rij waar kolom B is gevonden?
Het moge duidelijk zijn dat in jouw voorbeeld er dus niets gevonden zal worden.

Hi AHulpje,

Dat klopt. Kolom B van de Main Sheet correspondeert met kolom A van "Theme Data"en kolom C van "Main sheet"correspondeert met kolom E van "Theme Data".

Het is inderdaad duidelijk dat in mijn voorbeeld werkt het niet, vandaar mijn vraag om hulp :-)

In kolom B van Main Sheet staat alleen Theme Name,
en dat komt niet voor in kolom A van Theme Date
Ergo, er wordt niets gevonden

Er zijn geen overeenkomsten, behalve de datum zou kunnen maar die zijn per tab verschillend.

Excuus. Ik heb zoveel pogingen gedaan, ik ben zelf een beetje in de war.
De gegevens van kolom C in de "Main" Sheet corresponderen met kolom E in de "Theme Data" sheet
En de gegevens van kolom D in de "Main" Sheet corresponderen met kolom A in de "Theme Data" sheet

Volgens mij ben je nu nog meer in de war. De formules in D6 en D7 op Main sheet horen daar dus niet.

De formule moet in kolom D van het hoofdtabblad worden geplaatst.
Kolom D is niet leeg, dus waar moet de formule komen en wat verwacht je als uitkomst?

Nogmaals excuus. Ik ga deze topic afsluiten, nogmaals naar mijn bestand kijken, mijn vraag beter formulieren en dan een nieuwe topic starten.

Bedankt allemaal voor het meekijken en pogingen om te helpen. Ik waardeer het enorm.

Dat zal het besten zijn. vergeet dan niet uw vraag als opgelost te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan