• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule +10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaccovdW

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Berichten
10
Ik probeer een formule te maken waarbij hij de gegevens om de 10 rijen 'ophaalt':

=Blad2!A1
Volgende formule is:
=Blad2!A11
=Blad2!A21

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de formule er 'automatisch' +10 bij doet?

Dingen zoals hieronder weergegeven werken niet:
=Blad2!A(1+10)
=Blad2!A1+10
=(Blad2!A1)+10
 
Code:
=INDIRECT("Blad2!"&"A"&RIJ(A1)*10)

mvg wim
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank Wim!

De formule werkt! Maar hoe zorg ik ervoor dat het zich 'herhaalt' in de rij eronder?

Ik heb dus dit (zie hieronder) nodig, maar moet nu telkens het laatste getal (10, 20, 30) aanpassen naar 10 meer..
=INDIRECT("Blad2!"&"A"&1+10)
=INDIRECT("Blad2!"&"A"&1+20)
=INDIRECT("Blad2!"&"A"&1+30)

hoe gaat dit automatisch, wanneer ik het naar beneden sleep?

Ik zie dat je de formule net hebt aangepast. Ik heb het volgende geprobeerd om de formule werkend te krijgen:

=INDIRECT("Blad2!"&"A"&RIJ($A$1)+10)
=INDIRECT("Blad2!"&"A"&RIJ($A$1)+20)
=INDIRECT("Blad2!"&"A"&RIJ($A$1)+30)

Zo haalt de formule elke keer de juiste gegevens uit de juiste rij van het andere werkblad. Maar hoe krijg dat +10, +20, +30 blijft optellen?
Nu moet ik het handmatig intypen.. En het gaat helaas nogal om een flink aantal rijen.
 
Laatst bewerkt:
Door de formule te gebruiken zoals ik deze weergegeven heb
hierien wordt de rij van a1 vermenigvuldigt met 10
dus als je deze kopieert naar rij twee dan wordt dit automatisch 20 enz..

gr wim
 
Code:
=INDIRECT("Blad2!"&"A"&RIJ(A1)*10[B][COLOR="red"]+1[/COLOR][/B])

Dit zorgt er voor dat je de waarde uit 11,21,31,41..... verkrijgt.

Succes, Cobbe
 
nog een oplossing met een stukkie VBA...
Code:
Sub FormulaExtend()

    x = Selection
    If Not IsArray(x) Then Exit Sub 'slechts 1 cel geselecteerd
    
    xx = Selection.Cells(1, 1).Formula 'haal de formule op
    xxx = StrReverse(xx) 'en keer deze om
    
    Do  'zoek de getallen uit de omgekeerde string
        i = i + 1
    Loop Until Not IsNumeric(Mid(xxx, i, 1))
    
    i = i - 1
    ii = Val(StrReverse(Left(xxx, i))) 'en zet het omgekeerde getal weer goed
    
    xx = Left(xx, Len(xx) - i)  'sloop het regelnummer uit de formule
    
    For i = 1 To UBound(x)  'bouw de formules van de volgende cellen op
        x(i, 1) = xx & ((i - 1) * 10) + ii
    Next i
    
    Selection.Formula = x  'vul de selectie met de nieuw gemaakte formules
    
End Sub
Selecteer hiervoor het bereik waarin de formule moet worden doorgetrokken. Neem daarbij wel de cel mee in je je selectie waarop verder moet worden gegaan. Stel je voor dat je dus in cel G3 de formule =Blad2!A40 hebt staan en die wil je doorgetrokken hebben naar cel G50, dan selecteer je dus het bereik G3:G50. Laat dan de code ff lopen en al je celverwijzingen naar dat 2e blad zijn doorgevoerd.

Groet, Leo
 
Thnks!

Hartelijk bedankt allemaal! Het is dankzij jullie hulp gelukt! :thumb:
 
Markeer je de vraag dan nog even als opgelost.
 
Probleem met sorteren

Ik heb het bestand nu helemaal doorgewerkt en heb 1300 adressen in het bestand staan.

Nu wilde ik het op alfabetische volgorde zetten, maar dat blijkt niet te werken.

Ik heb een klein stukje van de adressen in een voorbeeldje gezet, maar deze is net iets groter dan de toegestande uploadlimiet... Kunnen jullie mij helpen dit zo in elkaar te zetten dat ik het op alfabetische volgorde kan zetten, of op postcode gebied, of op plaatsnaam, etc.

Het lukt wel wanneer ik de hele lijst naar een andere bestand kopieer, (dan neemt het alleen de namen mee en niet de formules, waardoor ik dan wel op alfabet kan zoeken)
 
Dan zit er toch iets niet pluis met je formules want deze kunnen de sortering niet beïnvloeden. de waardes natuurlijk wel.

Cobbe
 
Ik gebruik deze formule:

=INDIRECT("'slachterij '!"&"A"&RIJ(A11)*10+1)

Wanneer ik het op alfabetische volgorde wil zetten krijg ik =INDIRECT("'slachterij '!"&"A"&RIJ(#VERW!)*10+1) op de plek te staan...

Hierdoor zie ik de adressen niet meer..

Alvast bedankt!
 
Ja dat is logisch. Nu wordt de waarde RIJ() telkens aangepast.
Als Mail-adres van Rij(11) verschoven(gesorteerd) wordt naar rij 2 krijg je daar het mailadres van rij(2); Snap je.:)
Om met deze formule te sorteren zal je ze moeten kopÎeren en plakken speciaal - waarden.

Dan zijn natuurlijk wel je formules weg maar kun je wel sorteren.
Dus zul je een compromis moeten vinden in wat je wil en wat je hebt.

Cobbe
 
Oke, bedankt voor je antwoord!

Ik wilde nu alle adressen hebben, op alfabetische / geografische volgorde kunnen plaatsen en dan kunnen we ze volgende maand makkelijk in het CRM pakket werken.

Hierbij zijn mijn vragen beantwoord, en hopenlijk hebben andere mensen die dergelijke problemen tegenkomen iets aan dit topic!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan