• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule aanpassen aan hele kolom ipv specifieke cel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

antjeb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2024
Hallo,

Graag had ik een formule doorgetrokken voor een hele kolom en dat Excel de juiste gegevens in de juiste cel zet. Zie bijgevoegd bestand.
Ik haal data op uit een draaitabel (heb een vereenvoudigde versie gemaakt met platte gegevens).
Ik wil dat excel uit tabblad 2 de gegevens zet in tabblad 1. Dus de gegevens van tabblad 2 D3 zouden moeten komen te staan in tabblad 1 D24; de gegevens van tabblad 1 D4 in D13 en dit aan de hand van de eerste formule.
De lege cellen zouden gewoon "0" moeten worden.
Ik kom er helaas zelf niet uit... Hopelijk kan iemand me hierbij helpen?

Alvast erg bedankt!

Bijlagen

ik zie in je voorbeeld geen draaitabel.
en kun je wat meer invullen van hoe het eruit zou moeten zien.
heeft kwartaal 1 van 2024 ook als resultaat 67?

Hey,
neen kwartaal 1 2024 heeft dan weer andere gegevens. Ik heb voor de makkelijkheid een gewone tabel gemaakt met dummy gegevens ipv draaitabel met bedrijfsgegevens :) Ik heb de tabel 1 even aangevuld hoe het eruit zou moeten zien.

Bijlagen

Waarom staat de uitkomst op blad 1 soms bij de eerste kwartaal en soms bij het 4 kwartaal?

Deze komen uit bald 2 en moeten overgeheveld worden naar blad 1 naar de juiste dienst, juiste jaar en juiste kwartaal

zo zou het idd ook kunnen lukken. Bedankt voor de tip!

Zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw vraag ( als die opgelost is) op opgelost te zetten?
Je kunt dat doen in je eerste post.

Thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan