• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guidox

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Berichten
12
Beste helpers,

Ik gebruik de volgende formule:
=ALS(EN(C2="OKE";OF(A8="2maanden"));"2maanden ";"")
Het resultaat van deze handeling verschijnt in Cel B1. De formule werkt met cel C2, nu wil ik Cel C3 t/m C20 toevoegen in dezelfde formule zodat in Cel B1 2 maanden kan verschijnen indien "OKE" in cellen C2:C20 voorkomt. Maar dat lukt mij niet, ik krijg steeds een fout melding.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Gr. Guido
 
Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(OF(AANTAL.ALS(C2:C20;"OKE")>0;A8="2manden");"2manden ";"")
 
Hoi zapatr,

Bedankt het werkt nu, alleen een probleem:
Als ik de OKE in cellen C2:C20 verwijder Blijft in cel B1 2maanden zichtbaar, de bedoeling is dat de 2maanden in cel B1 mag pas verschijnen indien tussen de cellen C2:C20 een OKE voorkomt. En als het woord OKE in cellen C2:C20 wordt verwijderd moet automatisch in cel B1 de 2maanden verdwijnen.

Weet je toevallig hoe ik dit kan oplossen?


Alvast bedankt

Gr. Guido
 
Als ik de OKE in cellen C2:C20 verwijder Blijft in cel B1 2maanden zichtbaar, de bedoeling is dat de 2maanden in cel B1 mag pas verschijnen indien tussen de cellen C2:C20 een OKE voorkomt. En als het woord OKE in cellen C2:C20 wordt verwijderd moet automatisch in cel B1 de 2maanden verdwijnen.
In de formule die je plaatste was opgenomen dat ook "2manden" in B1 moestverschijnen als in A1 "2manden" staat. Als dat laatste niet van toepassing is, dan kun je gebruiken:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(C2:C20;"OKE")>0;"2manden";"")
 
Guidox,
Zijn er nog problemen m.b.t. deze vraag, meld ze dan.
En zijn er geen meer, markeer de vraag dan als "Opgelost" a.u.b.
 
Hoi zapatr,

Het probleem is nog niet opgelost, vandaan dat het nog niet als opgelost is gemarkeerd.

Voor de duidelijkheid plaats ik een voorbeeld in bijlage zodat je een beeld kan krijgen van wat ik precies bedoel. In voorbeeld werkt de formule nog met Cel C2. Kijk wat gebeurt in Cellen B1 en B2 als je het woord OKE in Cel C2 verwijdert of vervangt met NOT (dropdownlijst). Dus bij het toevoegen van Cellen C3:C20 moet op dezelfde manier werken zoals de Cel C2 nu werkt.

Alvast bedankt

Guido
 

Bijlagen

  • Proef.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Ik kan niet volgen.
Omschrijf nog eens precies:
1. Wanneer moet er in B1 komen te staan: 2 maanden, en wanneer niet ?
2. Wanneer moet er in B2 komen te staan: 1 maand, en wanneer niet ?
3. Welke betekenis heeft A8 ?
 
Laatst bewerkt:
In B1 komt 2 maanden te staan indien in A8 2 maanden staat en ook in C2 OKE staat, en als in A8 1maand of niets staat ingevuld (ook als in C2 OKE staat) dan moet in B1 niets komen te staan. Ook als in A8 2 maanden staat en in C2 NOT of niets is ingevuld moet in B1 niets verschijnen.

In B2 komt 1 maand te staan indien in A8 1 maand of 2 maanden staat geselecteerd en ook in C2 OKE staat, en als in A8 leg is of niets is ingevuld (ook als in C2 OKE staat) dan moet in B2 niets komen te staan. Ook als in A8 1 maand of 2 maanden staat vermeld en in C2 NOT of niets is ingevuld moet in B2 niets verschijnen.

A8 geeft de looptijd van een project aan. De projecten hebben meestal een looptijd van 1 a 2 maanden, het komt soms ook voor dat een project 3 of 4 maanden lopen. Maar ik kan de formules altijd tot 4 maanden uitbreiden indien nodig.

Gr. Guido
 
Laatst bewerkt:
In B2 staat:
Code:
=ALS(EN(C2="OKE";OF(A8="1 [U]maanden[/U]";A8="2 maanden"));"1 maanden";"")

moet zijn:
Code:
=ALS(EN(C2="OKE";OF(A8="1 [U]maand[/U]";A8="2 maanden"));"1 maand";"")
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ad,

Je hebt gelijk, er moet inderdaad in B2 1 maand in plaats van 1 maanden (typefout)
 
Laatst bewerkt:
In B1 moet het zijn (als ik althans de vragensteller goed begrepen heb):
=ALS(EN(C2="OKE";A8="2 maanden");"2 maanden";"")

Kijk of de formules voor B1 en B2 voldoen.

Maar nu voor C3:C20. Wat is de bedoeling ? Je schrijft:
nu wil ik Cel C3 t/m C20 toevoegen in dezelfde formule zodat in Cel B1 2 maanden kan verschijnen indien "OKE" in cellen C2:C20 voorkomt.
C2:C20 zijn 19 cellen, waarin dus ook 19 keer OKE kan voorkomen. Moet er iets gebeuren als 1 keer OKE voorkomt, of meerdere keren? Ik begrijp je vraag niet.
 
Met het toevoegen van C3:C20, bedoel ik C2:C20. Er moet iets gebeuren vanaf het moment dat OKE 1 keer voorkomt in één van de 19 cellen (C2:C20). Zolang dat een OKE zich in een van de 19 cellen bevindt moet in B1 2 maanden verschijnen en B2 1 maand.

De formules voor B1 en B2 zijn goed


P.S. OKE geeft het aantal mensen aan die meedoen in het project, als OKE 3 keer voorkomt betekent 3 mensen
 
Laatst bewerkt:
Hoi zapatr,

Heel erg bedankt, dat is wat ik bedoelde. :thumb:

:d
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan