• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule aantal in berekend veld lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony vdw

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Beste,

In een draaitabel heb ik een berekend veld toegevoegd die het aantal regels moet tellen per groep.
Dit werkt echter niet naar verwachting, het resultaat is altijd 1.
Wat doe ik verkeerd?
Gelieve in het kort te willen beschrijven wat het juiste is.

Ik werk nog met office 2003.

Met dank

Bekijk bijlage draaitabel met aantal.xls

dank Peter, helaas kan ik je ingebrachte formule niet zien. Deze is niet selecteerbaar. Indien ik deze weten, zou ik enorm tevreden zijn.

dank, Tony

Nog een vraagje Peter: hoe verander je het bronveld waarop het berekend veld is gebaseerd. Als ik naar je voorbeeld kijk, is het bronveld Groep, wat juist is. Wanneer ik dit doe is het bronveld nog steeds het berekend veld?

met dank,
Tony

Dank Vena, maar met het oog op verdere berekeningen lijkt me een berekend veld wenselijk, maar dan moet ik het bronveld dat Peter aangaf kunnen vinden en wijzigen voor mezelf voor andere toepassingen, maar hoe doe je dit?

Tony

Hallo Tony

Ik heb niet met een formule gewerkt.
De som van groep heb ik veranderd in aantal van groep.
Dus in jouw voorbeeld is er geen berekend veld nodig zoals VeA ook al aangaf.
Zie zijn voorbeeld, blad 2 hoe het e.e.a. werkt.

Mvg
Peter

Peter, ik heb het nog eens uitgebreid. In de bijlage wil ik SomvanAantal delen door AantalVanGroep. Het klinkt bizar, maar ik heb deze aanzet nodig voor een grotere oefening. Aan de hand van mijn berekend veld kom ik er niet. En dit buiten de draaitabel berekenen is geen optie.

Kan je verder helpen?

TonyBekijk bijlage draaitabel met aantal_pdv.xls

Met welke grotere oefening ben je bezig en waarom stel je de vraag alleen aan Peter?

Ook is het niet erg handig als je namen in de draaitabel gaat wijzigen. Wie of wat is nu het berekend veld?

Met een formule in de brondata is ook het gewenste in de draaitabel te verkrijgen.

Bijlagen

Dank je VenA. Ik heb de vraag gesteld aan Peter omdat hij de eerste was met wie ik communiceerde. Het had ook jou kunnen zijn. Sorry, ik zal in het vervolg opletten. Maar toch dank voor je hulp. Het heeft me enorm vooruit geholpen. Het probleem is opgelost.

Tony

Graag gedaan. Zet je wel even de vraag op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan