• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule aantal keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik denk dat ik dit best kan uitleggen met een voorbeeld:

Ik zoek een formule in een cel waarmee ik een bereik selecteer (bijvoorbeeld B:B)

En ik zet in kolom B:

5
5
10
10
20
20

Dan wil ik dat in de cel van die formule komt: 2

Staat er in kolom B:

27
27
27
40
40
40
55
55
55

Dan moet er in die cel: 3 komen te staan.

Is zoiets mogelijk?

bvd!
 
Ja, dat is sowieso zeker, bij het ingeven zal dit natuurlijk niet meteen zo zijn. Maar in het eindresultaat is het zeker zo dat alle getallen evenvaak in de kolom staan.

Nu stuitte ik overigens op een tweede probleem: namelijk dat ik in een andere cel ook wil weten hoe verschillende waarden er zijn. Zodanig dat ik bij bovenstaande voorbeelden telkens 3 zou krijgen.
 
Ja, dat is sowieso zeker, bij het ingeven zal dit natuurlijk niet meteen zo zijn. Maar in het eindresultaat is het zeker zo dat alle getallen evenvaak in de kolom staan.

Nu stuitte ik overigens op een tweede probleem: namelijk dat ik in een andere cel ook wil weten hoe verschillende waarden er zijn. Zodanig dat ik bij bovenstaande voorbeelden telkens 3 zou krijgen.

Je kunt het heel simpel houden.
Voor je 1e probleem:
Code:
=AANTAL.ALS([bereik];[voorwaarde])
Voor je 2e probleem:
Code:
=AANTAL([bereik])/AANTAL.ALS([bereik];[voorwaarde])

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik heb iets met aantal.als geprobeerd maar dat werkte niet.
Hij gaf steeds 0 ipv 2.

Wel hebk nu de formule van het eerste probleem al verwijdert. Als ik het tweede probleem heb opgelost is het eerste probleem gewoon =AANTAL(bereik)/probleem 2

Maar dan ben ik nog steeds niet verder met probleem 2...:(

Ik voer dat voorlopig nog handmatig in, maar het zou handig zijn moest het automatisch kunnen gebeuren.
 
In bijgevoegd bestand heb ik een opzet gegeven zoals ik het in mijn vorige reactie bedoelde.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt!

Ik denk dat ik begin te begrijpen wat ik fout heb gedaan met die aantal.als-formule.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan