• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule "ALS" doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

claris

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Hallo, graag een oplossing voor volgend probleem aub. Ik heb een tabel gemaakt met in één van de cellen de formulen "=ALS((ISLEEG(G179));"neen";"ja")", deze tabel wordt onderaan steeds aangevuld, maar mijn formule wordt niet automatisch mee naar de volgende regel gezet, er staat ook nog een andere formule "=ALS(B179="electrabel";A179+20;A179+27)" en die doet het wel op de volgende regel. Waarom dit verschil??
Hopend op een gunstig antwoord groet ik jullie van harte.

Claris , ik vermoed dat je met de tabel opmaak van excel werkt ? kijk of deze formule het doet
Code:
=ALS(ISLEEG(G179);"neen";"ja")

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste claris ;)

Kan je een voorbeeldbestandje hier plaatsen waarin je dit probleem hebt.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Daniêl en Danny.
bedankt voor jullie snelle reactie, in bijlage het gevraagde bestandje. Daniël in uw voorbeeldje werkt dit prima heb mijn formule ook aangepast maar hier werkt het niet. Het reageerd wel wanneer ik in de kolom "datum betaald" iets invul werkt het wel maar dan moet de cel terug leeg gemaakt worden voor "neen" te krijgen. Hoe komt het dat deze formule in uw tabel werkt en bij mmij niet?
Ook de opmaak wordt aangepast in uw tabel dat gebeurt bij mij ook niet automatisch, hier ook graag een oplossing voor.
Groetjes

Bijlagen

Claris , alle formules moeten tot de laatste regel gevuld zijn dan maak je een lijst of tabel .kijk in het bestandje ietsje meer uitleg , ik heb ook een formule voor het automatisch volgnummer =rij()-2 en in kolom H ook de formule aangepast bij geen bedrag ook geen " neen "

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Daniël, dit is de bedoeling. Heb nog wel een probleempje door niet te vermelden dat er een paar macros gebruikt worden om het filteren te vergemakkelijken. Deze werken nu niet meer daar de filterknopjes nu al voorzien zijn denk ik. In bijlage de tabel zoals ik hem gebruik (wel de laatste regels) met de macros erbij, dit in versie 97 - 2003, daar ik dit in MXL-indeling niet kan terug vinden in de bestandslijst van dit forum bij "versturen bestand".
Sorry voor het niet vermelden van deze macros.
groetjes, Claris

Bijlagen

Claris , een tabel is een listobject , je zal dan moeten filteren op je tabelr en listobject
Code:
Sub ja_neen()
'
' ja_neen Macro
' filter voor de onbetaalde fakturen
'
' Sneltoets: CTRL+j
'
    'ActiveSheet.Range("$A$6:$I$59").AutoFilter Field:=7, Criteria1:="neen"
     ActiveSheet.[COLOR="red"]ListObjects[/COLOR]("Tabel[COLOR="red"]2[/COLOR]").Range.AutoFilter Field:=7, Criteria1:= _
        "neen"
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Daniël,
Dit is het, voor alles is er wel een oplossing maar het probleem voor velen onder ons is HOE, daarom vind ik het prachtig dat er een forum bestaat zoals dit en nog meer dat er personen zijn die op onze vragen willen reageren.
Bij deze wil ik U hartelijke danken voor de reactie en de gegeven oplossing .
groetjes
claris

Daniël,
Dit is het, voor alles is er wel een oplossing maar het probleem voor velen onder ons is HOE, daarom vind ik het prachtig dat er een forum bestaat zoals dit en nog meer dat er personen zijn die op onze vragen willen reageren.
Bij deze wil ik U hartelijke danken voor de reactie en de gegeven oplossing .
groetjes
claris

Graag nog even de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan