• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule ALS EN - OF

Status
Niet open voor verdere reacties.

WST

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27
Ik kom er even niet uit, zie bijgaand file.

ik wil graag dat projecten van het type INT worden opgedeeld in 3 categorieën, namelijk:
000002 -> Indirect
000003 -> Afwezig
Overige van het type INT -> Intern

Deze opsplitsing moet alleen bij de projecten van het Type INT, bij de overige projecten moet gewoon het Type worden overgenomen. Aan deze laatste stap ben ik nog niet begonnen, eerst maar eens de eerste hobbel. He lukt niet om de overige projecten van het type INT te voorzien van de vermelding Intern

Ik heb nu onderstaande formule
=ALS(EN(B4="INT";C4="000002");"Indirect";ALS(OF(B4="INT";C4="000003");"Afwezig";ALS(EN(B4="INT";C4<>"000002");"Intern";ALS(EN(B4="INT";C4<>"000003");"Intern"))))

Wie kan en wil mij even op het juiste spoor zetten, bvd
WST
 

Bijlagen

  • Formule ALS en - of.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 34
Sake,

volgens mij zoek je deze
Code:
=ALS(EN(B4="INT";C4="000002");"Indirect";ALS(EN(B4="INT";C4="000003");"Afwezig";ALS(EN(B4="INT";C4<>"000002";C4<>"000003");"Intern")))
 
Top bedankt!

Top bedankt, ik werd er ff helemaal gek van. We gaan weer verder.
 
Moet volgens mij nog eenvoudiger kunnen maar ook deel 2 van de vraag ingepast
Code:
=IF(B4="INT";CHOOSE(MIN(ROUNDUP(C4/2;0)+(C4>3);4)-1;"indirect";"Afwezig";"Intern");B4)
 

Bijlagen

  • Formule ALS en - of.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 33
Code:
=IF(B4="INT",CHOOSE(MIN(INT(C4),4)-1,"indirect","Afwezig","Intern"),B4)
 
Zonder if kan ook nog.
Code:
=CHOOSE(MIN(INT(C4);4)-1+(B4="EXT")+2*(B4="HRT");"indirect";"Afwezig";"Intern";"EXT";"HRT")
 
Obsessies worden meestal niet korter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan