• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule ALS en tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grijmans

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2015
Hoi even voorstellen ik ben harry en niet helemaal bekwaam in Excel zodoende ik om hulp vraag
Zie voorbeeld uren test ik heb zelf deze gemaakt maar kom er niet helemaal uit met formule
(ALS) ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken als ik bevoordeeld. (Geel gemarkeerd )Nachtvergoeding voor de uren gelegen tussen 20:00 en 04:00 uur (zie donderdag 29-1)
Langer dan 4uur gewerkt
tussen 18:00-24:00 vertrek voor 14:00 ( zie woensdag 11-2-2015)
Indien vertrek na 14:00 en sprake is van een afwegheidsduur van tenminste 12 uur (zie donderdag 19-02)
en ik zit met bv donderdag om 15:00 uur vertrek en vrijdag om 6:00 uur terug kom hoe die dat telt
Ja een hoop ? voor mij

Bijlagen

welkom, Grijmans

maak een een tabelletje met daarin welke werktijden wat opleveren

een verhaal rekent niet zo lekker.

Laatst bewerkt:
bedankt

bedank Plongske,

jonge jonge wat een formule had ik nooit voor elkaar gekregen jammer dat ik hier niks van snap

Met vriendelijke groet,
Harry

tabbeletje

Hoi Sylvester,

bedank voor je formule dat tabelletje voor de tijden had ik al meteen in het begin al bijgevoegd als voorbeeld en waar om het ging geel gemarkeerd
heb hem nog een toegevoegd

met vriendelijke groet ,
Harry

Bijlagen

Formule van mijn learing master(sylvester;))aangepast, voor de nachtdiensten om zonder tabel te kunnen werken.
wat bedoel je met de rest?
Langer dan 4uur gewerkt
welk resultaat wens je?
tussen 18:00-24:00 vertrek voor 14:00 ( zie woensdag 11-2-2015)
Deze is toch vertrokken na 14u en is langer afwezig dan 12u?
en ik zit met bv donderdag om 15:00 uur vertrek en vrijdag om 6:00 uur terug kom hoe die dat telt
ik kan ook niet uitmaken hoe je een meerdaagse rit gaat inbrengen.

Laatst bewerkt:
de rest

hoi plongske

Met LANGER dan 4 uur bedoel ik mee als ik langer als 4 uur werk krijg ik over alle gewerkte uren toeslag (soort koffie geld) maar als ik verlof heb krijg ik die niet

tussen 18:00-24:00 vertrek voor 14:00 bedoel ik mee als ik voor 14:00 begin en eindig na 18:00 en 24;00 MOET ALS UITKOMST ALLE UREN TELLEN

Indien vertrek na 14:00 en sprake is van een afwegheidsduur van tenminste 12 uur bedoel ik mee als ik na 14:00 vertrek en langer als 12 uur werk krijg ik een 1 x een toeslag dus moet dan 1 als uitkomst zijn

En Bij meerdaagse ritten eerste dag een Overnachting ja hoe ik die bereken weet ik ook niet maar is niet zo erg daar vul ik zo wel in komt ook gewoon 1 te staan

MET en ik zit met bv donderdag om 15:00 uur vertrek en vrijdag om 6:00 uur terug kom hoe die dat telt bedoel ik eigenlijk de tijd zelf die ik zelf in vul niet goedt telt als ik bv die donderdag om 15:00 invul tot 6:00 volgende dag vrijdag eindig klopt die tijdt niet zie voorbeeld van donderdag 19-2-2015

ik hoop dat mijn uit leg nu duidelijk is voor jou hoop niet te veel werk is alvast bedankt weer

met vriendelijke groet,
harry

Laatst bewerkt:
en als je begint op vrijdag 10:00
en eindigt op dinsdag om 23:00
hoe ga je dat aangeven en wat moet er dan ingevuld worden?
geef eens een voorbeeld.

Hoi Sylvester,

in principe vul ik gewoon begin tijd eindtijd in en zoals je ziet bij zondag klopt dat dan niet die tijd
(wat dan eigenlijk zondag op maandag wordt)?

als ik van Dinsdag tot vrijdag weg ben zijn dat 3 overnachtingen vul ik bij klom N gewoon 1 in maar normaal heb k zelf geen overnachtingen want als ik die vergoedingen nog bij moet tellen wordt het heel moeilijk voor mij dan we hebben een heel moeilijk cao veel regels en vergoedingen

Bijlagen

bedankt Sylvester en Plongske

Hoi Plongske

SUPER bijna goed , ben er erg blij mee :):P
ik had nog een foutje ontdekt niet van jullie ik had die pauze verkeerd heb nu gewoon einde van jullie formule - E gedaan
en eigenlijk in Rij K
Eendaagse ritten Langer dan 4uur is nog geen formule maar heb het zelf opgelost door = F iegelijk niet goed maar maak toch nooit korte ritten als 4 uur

Maar ik vindt dit al heel super groote dank aan jullie
heb bijlage erbij nu hij af is ops komt zo verkeerde goede komt nog

Met vriendlijke groet ,
Harry

Bijlagen

Laatst bewerkt:
plaats deze in K6 en doorkopieeren
PHP:
=ALS(F6>4;F6;0)

en nog eens Bedankt

Ik wil je nog eens bedanken voor al je moeite :d

met vriendelijke groet,