• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule als Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fl0p010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
3
Goedemiddag,

Ik vraag me af welke formule ik voor het volgende nodig heb:
Sommige cellen bevatten 20 of 40, de cellen die 20 bevatten wil graag automatisch opgeteld zien, hetzelfde geldt voor de cellen die 40 bevatten. Ik denk dat ik de als formule moet gebruiken, maar hoe ik deze instel op allen "contains" 20 of 40 weet ik niet.

Wellicht kan iemand mij helpen. Uiteraard is het bestandje in de bijlage fictief, maar komt op hetzelfde neer.

Alvast bedankt,

Flop
 

Bijlagen

  • Map3.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
zonder hulpkolom met somproduct

Flop, welkom op Helpmij.nl

Kom je hier mee verder?
 

Bijlagen

  • Map3 HS.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 29
of zo:

Code:
=AANTAL.ALS(A1:A5;"20*")*20

en

Code:
=AANTAL.ALS(A1:A5;"40*")*40
 
Goedemorgen,

Dit is niet echt wat ik zoek, het gaat erom dat ik de cellen die 20 bevatten bij elkaar optel, dus als er 8 cellen 20 bevatten, dan wil ik dat de som dan "8"is ipv "160". Volgens mij gewoon het laatste stukje aanpassen, naar X1 ipv 40 :)

Wellicht weet iemand dat?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, heb ik gedaan. Wat ik alleen niet begrijp aan de formule is het volgende:
Als het getal in het midden staat van de tekst doet de formule het niet, hoe kan dat?
WEL= 20 appels
NIET= appels 20

Niet dat het voor mij nodig is, maar ik probeer het te begrijpen.

=AANTAL.ALS(B6:B200;"20*")*1
 
Dan zet je het jokerteken "*" aan de linkerkant van de 20.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan