• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule ALS met WAAR

Status
Niet open voor verdere reacties.

eeffii

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Voor excel ben ik bezig met een sleutelbeheer programma. Nu kom ik niet uit het volgende:
We maken gebruik van een sleutelcode. Bij kantoor 1 is de sleutelcode ABC 1. Als de sleutel uitgeleend word moet er achter de desbetreffende persoon ( die de sleutel geleend heeft) opnieuw de sleutelcode getypt worden.
Hierachter staat een veld met opmerkingen. In dit veld moet staan of de sleutelcode Correct of Niet correct is.
Wel weet ik dat je hierbij gebruik moet maken van ALS en WAAR en ONWAAR.
Maar uit de preciese code kom ik niet uit.
Het zou fijn zijn als jullie me hierbij een handje kunnen helpen:)
In de bijlage heb ik het bestand gezet.
Zodat jullie een beter beeld erbij hebben.

Alvast bedankt!!!!

Bijlagen

Test deze eens:

Code:
=ALS(E3=D3;"Correcte code";"Niet correcte code")

Cobbe

Test deze eens:

Code:
=ALS(E3=D3;"Correcte code";"Niet correcte code")

Cobbe

Super! het is al een begin.
Het is alleen de bedoeling dat er als er niks staat in E3 dat er dan bij opmerkingen ook niks staat.. Nu staat er standaard niet correct.
Tevens zou het fijn zijn als we met een kleur kunnen werken, rood niet correct, groen wel.

Enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen is?

Dankje!!:)

Dan zal het zo moeten.

Cobbe

Echt Top!
Mag ik alleen vragen hoe je die opmaak zo gedaan hebt?

Tevens moeten we er nog een ander blad aan koppelen waarop je in 1 oogopslag kan zien wie uit welk kantoor de sleutel geleend heeft ook met kleuren dus bv zo:

Kantoor 1 Evelien van blijderveen
Kantoor 2 Niemand dus een rood vlak.

Ik zal het eerst zelf even gaan proberen, mochten er daar vragen over zijn dan zal ik die hier plaatsen.

Alvast bedankt!:)

De kleurtjes toepassen werkt zo:

zie bestand.:D

Cobbe

Echt Top!
Mag ik alleen vragen hoe je die opmaak zo gedaan hebt?

Tevens moeten we er nog een ander blad aan koppelen waarop je in 1 oogopslag kan zien wie uit welk kantoor de sleutel geleend heeft ook met kleuren dus bv zo:

Kantoor 1 Evelien van blijderveen
Kantoor 2 Niemand dus een rood vlak.

Ik zal het eerst zelf even gaan proberen, mochten er daar vragen over zijn dan zal ik die hier plaatsen.

Alvast bedankt!:)

..... en zo kan je nog meer 'opties' bedenken. Bijvoorbeeld: stel dat één van de personen die bij een kantoor staat ook de sleutel van een ánder kantoor mag 'lenen' ....
Wat ik wil zeggen: dit is niet écht de manier waarop je een model in elkaar draait.
Het probleem van het overzicht is ook op te lossen zonder een extra werkblad .....
Maar: Cobbe gaat jou helemaal helpen :thumb:

Voor dat aparte blad met het overzicht met wie welke sleutel heeft kun je een filter toepassen.
Zie bestand. blad2

Cobbe

Voor dat aparte blad met het overzicht met wie welke sleutel heeft kun je een filter toepassen.
Zie bestand. blad2

Cobbe

Met filter is niet de bedoeling.
Het is de bedoeling dat de persoon er komt te staan alleen als hij/zij een sleutel heeft geleend.
Tevens moeten de cellen voor en achternaam dan worden samengevoegd.
Zoiets moet het worden:

Kantoor nr: Naam persoon aan wie de sleutel is uitgeleend
Kantoor 1 Vakje groen als er een naam staat
2 Rood als er niks staat
3
4
5
6
7

Kunt u hier iets mee of is er nadere uitleg nodig?

Groetjes:)

Ik heb alvast even het begin van het blad toegevoegd.

Verder geld nog steeds de uitleg die hierboven al staat. Is meer een aanvulling op het vorige bericht.

Groetjes

Bijlagen

Dan moet je iets gewijzigd hebben.
Ik ben trouwens geen helderziende, ik kan van hieruit niet zien wat je krijgt als foutmelding en waar die zich situeert.

Cobbe

Dan moet je iets gewijzigd hebben.
Ik ben trouwens geen helderziende, ik kan van hieruit niet zien wat je krijgt als foutmelding en waar die zich situeert.

Cobbe

Heb het er al uit..
Kan ik de opmaak wijzigen bij voorwaardelijke opmaak?
Het groen en rood moet namelijk precies andersom..
Dankje!:)

Via de wijziging van Voorwaardelijke Opmaak-regel.

Cobbe

Via de wijziging van Voorwaardelijke Opmaak-regel.

Cobbe

Oke!
Deze foutmelding bedoelde ik. #N/B, geen waarde gevonden dus. Kan het ook zo zijn dat dat er niet komt te staan? zie bijlage.

Bijlagen

• printscreen sleutelbeheer.jpg
    printscreen sleutelbeheer.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 69
Zoek dat nu zelf eens uit.
't is niet dat ik dat niet wil maar het lijkt nu meer op een opdracht dan op een vraag om hulp.
En het probleem komt zo vaak langs dat je dat zonder al te veel moeite moet vinden.

Mvgr. Cobbe

Zoek dat nu zelf eens uit.
't is niet dat ik dat niet wil maar het lijkt nu meer op een opdracht dan op een vraag om hulp.
En het probleem komt zo vaak langs dat je dat zonder al te veel moeite moet vinden.

Mvgr. Cobbe

Ga het proberen!

Ben er wel uit dat ik ISNB moet gebruiken, maar als ik de formules samenvoeg dan komt er een foutmelding dat ik te veel argumenten heb gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan