• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EFieret

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Goedenmiddag,

Ik heb een formule die ik in een programmaatje gemaakt via Excel wil gebruiken. Nu gaat dit programma waarschijnlijk ook naar collega's, die waarschijnlijk nog minder verstand hebben van excel dan ik. Ik heb de volgende formule:
=rang(f1;$f$1:$f$18)

Nu zou ik graag willen dat ik in een bepaalde cel bijvoorbeeld 18 in kan typen en in de cel ernaast een 36, zodat de formule uit zichzelf veranderd naar
=rang(f1;$f$18:$f$36)

Is dit mogelijk?

Bij voorbaat dank!

Als je A1 en B1 gebruikt:

=RANG(F1;INDIRECT(ADRES(A1;6)&":"&ADRES(B1;6)))

Wigi

Beste EFieret ;)

Ja, dit is mogelijk, alleen wil ik weten in welke cel de 1ste formule staat en waar de 2de.

Met de formule VERSCHUIVING of met INDIRECT en ADRES moet dit te doen zijn.

Groetjes Danny. :thumb:

Via de indirect functie is dt te doen:
Met in E5 en E6 de in te geven waarden.

Code:
=RANG(INDIRECT("f"&E5);INDIRECT("f" & E5 & ":f" & E6);1)

Cobbe

Het laatste ging mij een beetje te snel, zodoende dat ik even het bestand bijvoeg. Ik ben namelijk docent en wil met een druk op de knop een andere so maken. Nu is het zo dat ik de leerlingen verschillende bladzijden opgeef om te leren. Bij g en h de woorden, m en n de zinnen. Als ik alleen de tweede pagina wil toetsen, heb ik de waarden nodig van woorden g26-40 en zinnen van m17-30. Ik wil dan dus invoeren voor de woorden in cel b10 26 en cel c10 40. Echter, nu worden de cijfers die ik vraag weergegeven in kolom E, wat de bedoeling is, maar nu pakt cel b16-21 pakt niet meer de woorden die ik vraag, omdat deze alleen kijken naar celwaarde e1-6. Hoe kan het ding automatisch 'zien' dat hij de bovenste 6 waarden van de nieuwe getallen die ik heb ingevoerd, cellen e26-40 de leidende cellen zijn voor de verwijzing?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan