• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule balk te hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkingpin

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
Soms heb ik in een cel zoveel gegevens staan dat mijn kolomkoppen niet meer zichtbaar zijn wanneer ik die cel aanklik.

Is dat op een of andere manier te verhelpen?

In excel 2007 kan je je formulebalk vergroten. Is een feature aangebracht op basis van gebruikerservaringen.

Met rechts op de bewuste cel klikken, kies celeigenschappen, vervolgens tabblad uitlijning. Kies daar voor Terugloop. Eventueel voor tekst apssend maken, alhoewel dat met véél info niet goed om kan gaan: het wordt zó klein, dat het niet meer leesbaar is

Met rechts op de bewuste cel klikken, kies celeigenschappen, vervolgens tabblad uitlijning. Kies daar voor Terugloop. Eventueel voor tekst apssend maken, alhoewel dat met véél info niet goed om kan gaan: het wordt zó klein, dat het niet meer leesbaar is

Paul

de vraag gaat over het feit dat er teveel tekst staat in de formuleblak, niet over teveel tekst in een cel (wat natuurlijk wel de oorzaak is).

Wigi

In de cel staat een getal van zo'n 5 cijfers. Dit is de uitkomst van een hele grote formule, nl
Code:
=ALS(B2<Blad1!$H$9;B2*Blad1!$I$17*Blad1!$J$8;ALS(EN(B2>=Blad1!$H$9;B2<=Blad1!$I$9);B2*Blad1!$I$17*Blad1!$J$9;ALS(EN(B2>=Blad1!$H$10;B2<=Blad1!$I$10);B2*Blad1!$I$17*Blad1!$J$10;ALS(EN(B2>=Blad1!$H$11;B2<=Blad1!$I$11);B2*Blad1!$I$17*Blad1!$J$11;ALS(EN(B2>=Blad1!$H$12;B2<=Blad1!$I$12);B2*Blad1!$I$17*Blad1!$J$12;B2*Blad1!$I$17*Blad1!$J$13)))))

Ik gebruik Excel 2003.

Ik begrijp dat wat ik wil niet mogelijk is?

Het "opzoeken" van B2 kan met zoekfuncties zoals VERT.ZOEKEN, verticaal zoeken voluit geschreven. Dan hoeven al die testen niet om te kijken waar B2 juist valt.

Wigi

Misschien tijdelijk even de rijhoogte van die kolomkoppen vergroten?

Mvg

Piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan