• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule bedragen optellen andere kolom als bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D3;Blad1!$B$4:$B$11;1;ONWAAR));"";VERSCHUIVING(Blad1!$D$3;VERGELIJKEN(D3;Blad1!$B$4:$B$11;0);0;1;1))
ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D6;Banken!$B$7:$B$100;1;ONWAAR));"";VERSCHUIVING(Banken!$D$41;VERGELIJKEN(D6;Banken!$B$7:$B$100;0);0;1;1))
In de bovenste formule wordt $D$3 gebruikt bij jouw $D$6 en bij Verschuiving gebruik je ineens $D$41. Klopt dit?

Ik heb de formule nu aangepast in mijn bestand:

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D6;Banken!$B$7:$B$100;1;ONWAAR));"";VERSCHUIVING(Banken!$D$41;VERGELIJKEN(D6;Banken!$B$7:$B$100;0);0;1;1))

Kan jij aan de hand hiervan misschien zien wat ik mis / verkeerd doe?

Kan je het bestand bijsluiten zonder gevoelige informatie?
Dat werkt wat makkelijker.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik denk dat het dit moet zijn;
Code:
VERSCHUIVING([COLOR="Red"]Banken!$D$6[/COLOR]

Dit is misschien beter : het bestand met wat zaken verwijderd die er niet toe doen.

Ik denk dat het nu duidelijk moet zijn (voor jullie dan he ;)).

Bijlagen

Code:
ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D3;Blad1!$B$4:$B$11;1;ONWAAR));"";VERSCHUIVING(Blad1!$D$3;VERGELIJKEN(D3;Blad1!$B$4:$B$11;0);0;1;1))
ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D6;Banken!$B$7:$B$100;1;ONWAAR));"";VERSCHUIVING(Banken!$D$41;VERGELIJKEN(D6;Banken!$B$7:$B$100;0);0;1;1))
In de bovenste formule wordt $D$3 gebruikt bij jouw $D$6 en bij Verschuiving gebruik je ineens $D$41. Klopt dit?

ik verwees maar naar D41 omdat daar het getal stond wat ik wilde zoeken.. maar dat hielp dus niet.

Het heeft echt te maken met de appels en peren (tekst en getal)
Als je van Banken B41 cel eigenschap op getal zet komt de datum voor de dag.

de datums heb ik even opzij gezet, de formule staat wel op de goede plaats.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Maar toch als ik nu de cel aanpas in standaard... gebeurt er niets.

En ook als ik de formule (in het laatste bestand wat je hebt bijgevoegd) naar beneden sleep gebeurt er ook niets bij de andere regels.

En ik heb nu in het tabblad Banken kolom B op standaard (getal) gezet.

Ik snap er helemaal niets van, hoe kan dat nu?!

In mijn vorige post #27 staat nu de aangepaste file - met de formule in de cellen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan