• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule behouden in cel nadat er gegevens in zijn geplaatst, mogelijk of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
342
De stamboom is zo goed als opgelost, derhalve onderwerp als opgelost verklaart.

Nu helaas een ander probleempje, weet niet of het mogelijk is om dit op te lossen?

Ik laat aangeven of een duif wordt in gekorfd voor een bepaalde vlucht ja of nee. Hiervoor gebruik ik de formule:
als(E5="N");0;"") dit werkt perfect. Standaard staat E4 op J. Helaas is de duif ingekorfd en vliegt misschien een prijs, deze prijs komt dan te staan in E5, maar hierdoor verdwijnt de formule, waardoor ik bij een nieuw seizoen wederom overal de formule(s) moet ingeven.
Heb begrepen dat een cel of een formule bevat of een gegeven maar niet beiden. Oplossing zou zijn om de formule in andere cel te plaatsen maar hoe?

Heb het voorlopige bestand bijgevoegd.

Groetjes Math
 
Math,

Heb kolom F toegevoegd. Zet daar het prijsbedrag en deze verschijnt automatisch in G. Kolom F kun je kleur wit geven zodat het bedrag niet dubbel zichtbaar is.
 

Bijlagen

  • TestMath201012.xlsx
    17,7 KB · Weergaven: 27
Zeer goede oplossing.

Hoi Rob,

Heb bestandje opgeslagen en even bestudeerd. Het werkt inderdaad perfect, als ik inderdaad de waarde ingeef verschijnt deze daadwerkelijk, erna uitgeprobeerd en in de klolm F waarde weggehaald maar formule blijft staan. Weet ni in ieder geval hoe ik verder moet gaan.

Als ik in een bepaalde cel of cellen een foto van een duif wil invoeren vanuit mijn computer mijn afbeelding map Duiven hoe dien ik dan eventueel tewerk gaan. Heb nog niet veel verstand van foto's maken maar kan deze middels het kaartje wel in de desbetreffende map zetten.

Groetjes en bedankt

Math

NOOT: Zal zeker je site bekijken, heb hem reeds als favoriet toegevoegd.
 
Math,

Dat doe je via invoegen - afbeelding
 

Bijlagen

  • Vastleggen in volledig scherm 22-10-2012 115750.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 22-10-2012 115750.jpg
    27,1 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan