• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule berekenen reiskosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbongenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Berichten
86
Hallo,

Ik heb een vraag mbt het berekenen van de reiskosten. Een bestand is bijgevoegd. wie kan mij helpen??

Groet,

Paul
 

Bijlagen

  • formule reiskosten6-08-2008.zip
    3,4 KB · Weergaven: 120
In tabblad reiskosten vind men de reiskosten per aantal km en per dag.
In je dagstaat is er sprake van aantal uren (daarenboven nog gekoppeld aan een percentage).
Wat is de relatie tussen dag/uren aan 100% ?
 
Bedoel je zoiets?? (zie bijlage)


Ik heb het met een aantal tussenstappen gedaan. Het zal ook wel zonder die stappen kunnen maar dan wordt het wel ingewikkelder.
 

Bijlagen

  • formule reiskosten6-08-2008.xls
    27,5 KB · Weergaven: 105
Mijn uitwerking. Tabbladen met de dagen heb je niet nodig zo.
 

Bijlagen

  • Reiskostenvergoeding.zip
    7,8 KB · Weergaven: 52
Had in de tussentijd ook al een poging ondernomen, komt grotendeels op hetzelfde naar als die van basmaarse, maar dan toch net iets anders :D
 

Bijlagen

  • formule reiskosten6-08-2008.xls
    35,5 KB · Weergaven: 46
Zat nog een foutje in mijn bijdrage, hierbij de gecorrigeerde versie
 

Bijlagen

  • formule reiskosten6-08-2008.xls
    35,5 KB · Weergaven: 37
Hallo Gime,

Dank voor je antwoord, dit werk, echter ik wil het graag in een formule krijgen. Zie ook bestand. Ivm overzichtelijkheid van mijn sheet.
Kun je eens kijken jij een antwoord weet te krijgen met een indexformule ik kom daar niet uit

Groet,

Paul
 

Bijlagen

  • formule%20reiskosten6-08-20082.zip
    5,3 KB · Weergaven: 55
Oke,

Ik ben even verder gegaan op je INDEX formule. Volgens mij moet dit hem zijn.

Succes!
 

Bijlagen

  • formule%20reiskosten6-08-20082.xls
    33 KB · Weergaven: 72
Hallo Basmaarse,

De formule uit je bestand komt een heel eind, echter er komen niet altijd de juiste bedragen uit. Zeker als er 0 dagen zijn gewerkt, gaat het mis. Enig idee hoe opgelost kan worden?

Groet,

Paul
 
Waarschijnlijk pas jij de waardes van de dagen in kolom D aan. Kolom D was gewoon even ter informatie. Deze waardes worden niet gebruikt om de formule in kolom E te berekenen.

De formule in kolom E kijkt of er gewerkt is volgens de tabbladen Maandag t/m Vrijdag.
Als je op deze tabbladen de uren verwijderd, zul je zien dat de uitkomst van de formule is veranderd.
 
Inderdaad, ik zat even te slapen!!!!!! Het is ook al weer laat he!

Maar erg bedankt! Ik kwam er zelf niet uit en dit maakt mijn dag weer helemaal goed!

Groet,

Paul
 
Toch nog even een vraag, zou ik de dagen ook nog in de formule kunnen verwerken, dat scheelt weer een hulpkolom

Groet,

Paul
 
Over welke kolom heb je het dan?

De formule gebruikt alleen de kolommen waar de percentages 100, 150 en 200 boven staan op de tabbladen maandag t/m vrijdag en de kilometerkolom op het tabblad "Totaal".

De overige dagen kolommen zou je eventueel kunnen verwijderen.
Persoonlijk vond ik heb wel handig om het aantal gewerkte dagen te kunnen zien om het te controleren.
 
HIER is GiMe zonder een enkele tussenkolom :
Code:
=ALS(--(AANTAL(maandag!D5:F5)>0)+--(AANTAL(dinsdag!D5:F5)>0)+--(AANTAL(woensdag!D5:F5)>0)+--(AANTAL(donderdag!D5:F5)>0)+--(AANTAL(vrijdag!D5:F5)>0)=0;0;INDEX(reiskosten!$C$7:$I$36;VERGELIJKEN(ALS(C5>29;reiskosten!$B$36;Totaal!C5);reiskosten!$B$7:$B$36;0);VERGELIJKEN(--(AANTAL(maandag!D5:F5)>0)+--(AANTAL(dinsdag!D5:F5)>0)+--(AANTAL(woensdag!D5:F5)>0)+--(AANTAL(donderdag!D5:F5)>0)+--(AANTAL(vrijdag!D5:F5)>0);reiskosten!$C$5:$I$5;0)))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan