• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

JAPIE1

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Beste helpmij leden,

Mischien is het heel simpel wat ik ga vragen, maar ik ben op zoek naar een fomule die een bereking voor me kan maken.

Ik zal het even in het kort vertellen waarvoor het is.

Wij werken met machines die op een bepaalde snelheid lopen, zeg maar 100 slagen per minuut.
Het geen wat veranderd is de lengte van het materiaal, zeg maar 50 centimeter.

Nu ben ik op zoek naar een formule die mij telkens aan kan geven, wanneer ik de lengte verander.
Hoeveel hij er per uur maken kan.

Voor de kenners een makkie en voor de leek halsbrekend denk ik zo !

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Japie

Wij werken met machines die op een bepaalde snelheid lopen, zeg maar 100 slagen per minuut.
Het geen wat veranderd is de lengte van het materiaal, zeg maar 50 centimeter.
Ik ben duidelijk een leek op jouw gebied, want vraag mij af hoe de verhoudingen zijn.
Hoe moet ik 100 slagen per minuut lezen? en hoeveel centimeters worden er dan "afgelegd"?

Cyber Jaap

Als de machine 100 slagen per minuut maakt en telkens per slag 50 centimeter.
Dan maakt hij per minuut 100 x 50 centimeter.
Dat is dan 5000 centimeter of tewel 50 meter.

Mochten er verder nog vragen zijn, stel ze gerust

Hoi Japie1,

zoiets?

verander alleen cel B2.

Bijlagen

En zonder tussenstapje :p:p
Code:
=(A2*B2)*60

Mvg

Rudi

Japie, in het voorbeeld van H.S. wordt eerst gerekend naar meter/min en dit resultaat wordt gebruikt om te rekenen naar meter/uur. Met mijn code wordt ineens gerekend naar meter/uur. Meer moet je er niet achter zoeken

Mvg

Rudi

Als mechanieker klinkt het toch raar in me oren als er met centimeters wordt gewerkt.

Ik zou deze formule gebruiken:

=B2/1000*A2*60

In B2 geef je de lengte op in millimeters.
In A2 kan je de slag/min aanpassen

groeten,

Raymond

@Raymond
Mijn vakgebied ligt ergens helemaal anders, maar aangezien TS begonnen is over centimeters moeten jullie dat maar onder elkaar uitvechten.:D:D

@Japie
In bijlage een voorbeeld met millimeters

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan