• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule bij gebruik tabbladen en gebruik van filter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajbakels

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
Ik heb een Excellbestand gemaakt met gegevens van 1000 personen.
Deze personen hebben in een kolom "C" een vermelding gekregen van b.v. Ma. 13 of Wo. 18
Ma. 13 staat voor maandag 13.00 uur en de Wo. 18 voor woensdag 18.00 uur.

Het betreft sporters die op een bepaalde uur deelnemen aan sportactiviteiten.

Het bestand heet "ledenlijst".

Ik wil in een apart tabblad alleen de ma. 13 en in weer een ander tabblad de wo.18 vermelden zodat ik per groep een aparte lijst met gegevens kan zien en printen voor leiders van die groepen. Het betreft 24 groepen dus wil ik ook graag 24 verschillende tabbladen

Mutaties zijn nogal veel vandaar dat ik graag e.a. gemakkelijk in Excell wil verwerken.

De ledenlijst exporteer ik overigens vanuit een boekhoudprogramma, dat werkt perfect.

Laatst bewerkt:
Ongeveer net zo gemakkelijk als jij je vraag stelt.

Welkom bij Helpmij.nl, ajbakels :) Als ik het goed begrijp wil je dus een formule die bij tabbladen en bij filtering gebruikt kan worden?

Ja, graag.

Ik wil dat, als het eerste totaal tabblad ingevild wordt (doe ik vanuit mijn boekhoudprogramma) de tabbladen b.v. ma. 13 - ma. 14 enz. automatisch ingevuld worden met gegevens die alleen met de ma. 13 of ma. 14 te maken hebben.
Wel is het zo dat er meerdere kolommen per deelnemer komen o.a. de kolom lidnummer - straat, postcode - plaats enz.
(gegevens o.a. zie hieronder)
10187 MA. 12 Mevrouw M.H.G.G. ....... Straat 28 6200 SE MAASTRICHT 311 22 228

Wat jij wilt kan wel, daarvoor gebruik je draaitabellen met kolom C in de rapportage filter en vervolgens maak je met de paginavelden optie van elke waarde in C een apart tabblad, daarna is het een kwestie van alle draaitabellen vernieuwen (kan in 1 keer) als er wijzigingen in je bestand zijn geweest.

Het is waarschijnlijk eenvoudiger als je even een voorbeeld plaatst (uiteraard met fictieve namen) want dan is het een stuk makkelijker om een oplossing ook te laten zien want een oplossing beschrijven is altijd vrij lastig.. (en dat zelfde geld voor een goede probleemomschrijving)

De opmerking "wie met de duivel danst. moet het orkest betalen" kan ik niet plaatsen.
Waarom die opmerking?

Groeten,

Harry

Dat is geen opmerking, maar een 'handtekening' van HSV. Die handtekening staat onder al zijn berichten en is dus niet persoonlijk bedoeld.

Hallo Harry,

Je had maar een summier vraagje van één of anderhalve regel zonder duidelijke omschrijving en zonder voorbeeld.
Vandaar mijn reactie in #2.

Je hebt je vraag aangepast, dus ben ik ook wel een beetje verplicht een oplossing te bieden.
Wat de code doet.
Het verwijderd de tabbladen 2 t/m een-na-laatste blad (als die er zijn).
Daarna maakt het nieuwe tabbladen aan op basis van de gegevens in kolom B van 'Ledenlijst TSRM'.
Aleen de gegevens die betrekking hebben op dat tabblad worden daar in weggeschreven incl. de kopregel.

Test het eens of dit is wat je bedoelt.
Druk ALT+F8, en voer de code hsv() uit.

Bijlagen

Het is mij gelukt om het bestand te openen.

Fantastisch.

Ik begrijp met mijn zeer bescheiden kennis dat er iets van een "macro" is toegevoegd.

Wat kan ik of u doen om nu e.a. in mijn officieel bestand te krijgen.

Tevens wil ik graag iets overmaken als dank voor uw werk. Uw ondersteuning is voor mij geweldig.
Overigens al ik in kolom "B" maar 1 dag en tijd noemen. Dus geen meerdere dagen/tijden.
Groeten,

Harry Bakels

Er staat inderdaad een macro code in.
Druk Alt+F11.
In het nieuwe scherm zie je links 'Module1' staan.
Dubbelklik daarop.
In het grote witte vlak staat de Sub hsv().
Je kan de tekst kopiëren en plakken na het aanmaken van een module (Alt+F11 → Menu Invoegen → module).

Je kan de code evt. ook aan een knop maken die op het blad komt te staan.

Dit is geheel gratis Harry.

Ik vind het fantastisch.

Wel heb ik nog een vraag:

Hoe krijg ik nu in tabblad "groepsleiders klom B" het totaal van de afzonderlijke tabbladen die nu automatisch gemaakt worden?

Groeten en natuurlijk bedankt voor de geweldige ondersteuning.

Harry.

Hoe krijg ik nu in tabblad "groepsleiders klom B" het totaal van de afzonderlijke tabbladen die nu automatisch gemaakt worden?

Wat wil je in kolom B zien (welk totaal)?

Als in tabblad Ma. 12 in totaal 35 personen staan dan moet in het tabblad groepsleiders kolom B dit etal komen.
In kolom A moet Ma. 12 staan

Bij de dinsdag 109 komt dus in kolom A de dinsdag 09 te staan en automatisch zou ik graag het totaal willen van he aantal vermelde personen in tabblad Di. 09

Ik hoop dat het duidelijk is.

Groeten,

Harry

Voeg de rode regel nog even toe.
Als je een nieuwe uitvoering van de code doet, wordt eerst blad "Groepsleiders" gewist, daarna opnieuw gevuld.
Anders komt alles dubbel in het blad met de oude gegevens.
Code:
End With
  [COLOR="#FF0000"]Sheets("Groepsleiders").UsedRange.Offset(1).ClearContents[/COLOR]
For Each ws In Worksheets

Op de plek die nu rood is gemarkeerd.
Heb het even anders gekleurd.

Code:
[COLOR="#FF0000"]End With[/COLOR]
  Sheets("Groepsleiders").UsedRange.Offset(1).ClearContents
[COLOR="#FF0000"]For Each ws In Worksheets[/COLOR]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan