• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule bij gebruik tabbladen en gebruik van filter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kon nog een probleem tegen en wel in het tabblad groepsleiders.
Deze komt nu niet meer in volgorde van Ma. 12, ma. 13, enz. to ma.21 en daarna de disdag als di. 09 en zo tot de zaterdag.
Hij neemt de volgorde aan van de afzonderlijke tabbladen en die komen middels de mocro op volgorde van de ledenlijst.

Is een volgorde zoals ik zou willen mogelijk?

Het is niet onmogelijk om de boel te sorteren.
Alleen de volgorde is niet wat je wenst.
Het sorteert alfabetisch, dus de Dinsdag komt eerst, dan Donderdag, Maandag, Vrijdag, Woensdag, Zaterdag, Zondag.

Je zou iets anders kunnen verzinnen in kolom A om het sorteren beter te kunnen laten verlopen.

De volgorde is nu volgens de sutomatisch gemaakt tabbladen vanuit de ledenlijst.
Dus als het eerste lid Ma. 18 heeft dan is het eerste tabblad ook 18.
Dan komt de tweede lid met za. 12 en het tweede tabblad wordt za. 12

Deze volgorde neemt hij over in het overzicht groepen.

Dus ma. za. do. di. enz. dus niet alfabetisch.
Is dit op te lossen?

Dan zou je in het eerste blad een nieuwe kolom A in moeten voegen met een formule die kijkt welke dag het is in kolom B dus, en daar een letter aan laten verbinden.

Dan de boel tevoren sorteren en wegschrijven.

Zoiets als in de bijlage.
Het wordt in de code automatisch gesorteert, daarna teruggezet op lidnummer.

Bijlagen

Ik heb e.a. geprobeerd.

Vraag: Als het eerste tabblad "ledenlijst" door mij ingesteld wordt door het afdrukken in te stellen op "liggend"en er ook een koptekst toegevoegd wordt dan neemt het dit niet over bij het commando alt-F8

Is dit wel in te stellen?

Jij had het al ingesteld op 'liggend', ik heb er even een koptekst bij gezet.
Onderaan de code (boven 'End Sub') heb ik onderstaande toegevoegd.
Code:
 Sheets("Ledenlijst TSRM").PrintPreview

Ik zie een liggend pagina in de afdrukmodus.

Ik krijg alleen de zaterdag direct in afdrukmodus en inderdaad met rasterregels afdrukken maar de andere tabbladen niet.

Voor elk tabblad geldt een aparte kop en/of voettekst maken.
Ik heb het in de code verwerkt, zodat elke nieuwe aangemaakt tabblad een koptekst krijgt en liggend wordt geprint.
Code:
With ActiveSheet                         
   .Name = cl
   .Cells(1, 1).Resize(, 20) = Split(Join(Application.Index(Sheets("Ledenlijst TSRM").Cells(1, 2).Resize(, 20).Value, 1, 0), "|"), "|")
    Sheets("Ledenlijst TSRM").AutoFilter.Range.Offset(1, 1).SpecialCells(12).Copy .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
   .Columns.AutoFit
   .PageSetup.LeftHeader = "Hallo"
   .PageSetup.CenterHeader = "Harry"
   .PageSetup.RightHeader = "Bakels"
   .PageSetup.Orientation = xlLandscape
 End With

Als je ook de andere twee wil laten doen haal je de enkele quote voor de code weg.

Bijlagen

Wat wordt bedoeld met de andere twee?

Het afdrukken met rasterlijnen doet het niet.

Groeten,

Harry

Harry,

Het is warm, ik weet het, maar ik schrijf geen chinees volgens mij. :rolleyes:
citaat:
Ik heb het in de code verwerkt, zodat elke nieuwe aangemaakt tabblad een koptekst krijgt en liggend wordt geprint.
De andere twee worden de twee overige tabbladen bedoelt. 'Ledenlijst' & 'Groepsleiders'.
Als je code had bestudeert was het je opgevallen door mijn schrijven.
citaat:
Als je ook de andere twee wil laten doen haal je de enkele quote voor de code weg.

Dus de quote weghalen voor de groene tekst: Daarmee word(t)(en) de regel(s) opgenomen in de code.
Voeg de rode regel in voor de rasterlijnen.
Code:
With ActiveSheet                             'geeft het nieuwe blad de naam, de kopregel en de gegevens.
   .Name = cl
   .Cells(1, 1).Resize(, 20) = Split(Join(Application.Index(Sheets("Ledenlijst TSRM").Cells(1, 2).Resize(, 20).Value, 1, 0), "|"), "|")
    Sheets("Ledenlijst TSRM").AutoFilter.Range.Offset(1, 1).SpecialCells(12).Copy .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
   .Columns.AutoFit
   .PageSetup.LeftHeader = "Hallo"
   .PageSetup.CenterHeader = "Harry"
   .PageSetup.RightHeader = "Bakels"
   .PageSetup.Orientation = xlLandscape
  [COLOR=#ff0000] .PageSetup.PrintGridlines = True
[/COLOR]End With

Sorry, ik ben maar een amateur.

Ik begrijp van uw "Macro" niets dus het erop studeren is voor mij niet mogelijk.
Ik heb absoluut geen iritatie willen opwekken maar iedereen heeft zijn/haar vaardigheden en die liggen bij mij zeker niet in het maken van een "Macro".

Ik hoop dat, indien nodig, ik wel een beroep mag doen op uw ondersteuning. (ben er nu bang voor)

Groeten en heel veel dan voor de ondersteuning.

Harry

Geen probleem Harry,

Ik verdien hier ook niets mee, dus ben ik ook een amateur.
Je mag gewoon alles vragen hoor, geen probleem, maar ik verwachtte ook een klein beetje inzet om naar de code te kijken bij wat ik probeer uit te leggen.
Een heleboel vragenstellers testen even de code, en komen dan met als antwoord "de code werkt niet".

Ik hoop dat bij jou nu alles werkt, anders gewoon blijven vragen.

Gelukkig, alles werkt.

Kunt u mij aangeven he ik de regel:.PageSetup.RightHeader = "Bakels" kan veranderen als ik "Bakels"kan wijzigen in de datum van afdruk?

Mooi om te vernemen dat alles werkt.

Verander "Bakels" in "&D"
Code:
.PageSetup.RightHeader = "&D"

Kan ik in de aparte tabbladen o.a. van de maandag kolommen toevoegen waarin de de bovenste regel de datums komen.
Dus op tabblad van Ma. 12, Ma. 13. Ma. 18, Ma. 19, en Ma. 20 moeten de maandagen van september komen t.w. 3 - 10 - 17 - 24.
Voor de dinsdag 09 - 10 enz. natuurlijk de datums in september van dinsdag 4 - 11- 18 - 25 (in aparte kolommen

Is dit mogelijk?

Groeten,

Harry

@ajbakels,

je hebt je vraag op opgelost staan.

zo krijg je geen reacties meer.

zet je vraag terug op de vraagstand.

waarschijnlijk krijg je dan meer reacties (indien dat nodig is, want met de oplossing van HSV gaat je dit zeker lukken).

Hoe moet ik weten welk tabblad September of Oktober is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan