• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule Combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

yizzll

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
27
Hallo Allemaal.

Mijn naam is Yizzll en via Google kwam ik aan jullie forum. Ik ben bezig met een sheet in Excel en kom niet echt verder. Het is een uren regristratie voor personeel. Het zijn het aantal uren dat iemand heeft gewerkt op bepaalde dagen. Nu is er voor iedere dag ook een fooi bedrag wat ze krijgen. Dit fooi bedrag is iedere dag per uur verschillend. Dus bijv. op maandag kan het 2,13 zijn en op dinsdag 3,23.

Ik wil nu per persoon een totaal van het fooien geld. Dus het aantal uren van alle dagen moet maal het fooiengeld van die dag en dan opgeteld in 1 cel.

Kan dit?

Hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb een bijlage erbij gedaan met een simpel voorbeeldje.

Alvast super bedankt. Bekijk bijlage fooi.xlsx
 
Ik heb het gedaan met enkele hulpkolommen(verborgen).
 

Bijlagen

  • fooi.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 107
Hoi
Bedankt voor je reactie.
Bij mij klopt het niet. Ik krijg alleen Value! tekens.
En misschien heb ik het niet goed uitgelegd want ik zag dat je het met de lookup functie gedaan hebt.

VOORBEELD:

Sanne heeft op maandag 6 uur gewerkt. ze krijgt voor die maandag dus 6*4,10 op dinsdag heeft ze 4 uur gewerkt ze krijgt voor die dinsdag 4*1,15
Zo gaat dat verder van alle dagen. en in cel L2 moet dan opgeteld het fooibedrag van de hele week komen.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.
 
Je zou me toch eens moeten uitleggen wat mijn constructie anders als oplossing geeft.

Je krijgt precies de bedragen die je gevraagd hebt.
 
Hoi Yizzl,

Als ik jou was zou ik in regel 14 het fooibedrag zetten onder de dagen. Dan kun je met somproduct het bedrag eenvoudig berekenen.
Code:
=SOMPRODUCT((B2:H2)*($B$14:$H$14))

Groet,
Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan