• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule dat er geen min punten worden berekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karianne

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Je hebt klasse 1 2 en 3
In klasse 2 en 3 kunnen wel verliespunten worden verreden.
In klasse 1 kun je geen verliespunten rijden.
Wij hebben nu een bestand die automatisch berekend hoeveel winstpunten je hebt gereden en deze worden automatisch opgeteld.
Wij zijn opzoek naar een formule die automatisch bij klasse 1 geen verlies punten berekend.
Het makkelijkste is als er een formule in de begin stand gezet kan worden waardoor de combinatie niet negatief kan staan. zie bestand Bekijk bijlage Excel bestand help mij.xls

Laatst bewerkt:
Ik begrijp de opzet van je bestand niet helemaal. Kun je dat kort uitleggen? Wat betekent bijvoorbeeld de kolom sign.?

Edit: ik ben niet de enige zie ik :P

Laatst bewerkt:
Ik kan je voorbeeld bestandje nog niet helemaal snappen...
Misschien kun je het iets verder toelichten?
Wat moet opgeteld worden en in welke cellen moet dit resultaat komen te staan?

Beste Ronald en Rocompy87

Het bestand gaat over paardensport, hier in zijn winstpunten te behalen maar ook verliespunten. bij 15 winstpunten mag je over naar de volgende klasse en met 25 moet je over. met 10 verliespunten wordt je terug geplaatst naar een lagere klasse.

In de klasse 1 ( beginners klasse) kun je geen verliespunten halen omdat je niet terug geplaatst kan worden naar een lagere klasse. Het bestand berekend hier wel de verliespunten en wij moeten handmatig de verliespunten aanpassen.
Ik ben nu op zoek naar een formule dat bij klasse 1 de waarde nooit lager als 0 kan worden.

bij Sign komt te staan als een combinatie negatief staat.

hopelijk is het nu iets duidelijker

Alvast bedankt,

Zie bestandje.
In de kolom "Punten" vul je nu de punten in en deze worden dan in de gele kolom juist weergegeven.
Ook de kolom waar in staat of eens score negatief is wordt automatisch gevuld.

Bijlagen

Goeiemorgen Ronald,

Het was even puzzelen maar het is gelukt

Heel erg bedankt!

Groetjes Karianne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan