• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule!! (datum's)

Status
Niet open voor verdere reacties.

AC1841949

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Beste Excellers,

Is er soms iemand van de experts, die mij wil helpen!

Ik heb een adressen- en verjaardagslijst, in cel V9 zou ik graag zien verschijnen hoeveel maanden & dagen er nog verwijderd zijn van de volgende verjaardag.

Er staat een formule, maar ik geraak er niet uit... :confused:

Voor een beter overzicht, zie bijlage. Alvast bedankt voor de moeite.

Dré,

Verander hem in:
Code:
=ALS(ISLEEG(M9);"";ALS(MAAND(M9)<MAAND(VANDAAG());DATUM(JAAR(NU())+1;MAAND(M9);DAG(M9))-VANDAAG();DATUM(JAAR(NU());MAAND(M9);DAG(M9))-VANDAAG()))
die volgens mij toegankelijker is.

Er worden overigens bijzondere celeigenschappen gebruikt:
[=1] 0 "dag";[<10] 0 "dagen"; 00 "dagen"

Laatst bewerkt:
AC1841949,

Ik krijg het op jouw bestand niet voor elkaar maar heb wel iets gemaakt dat werkt en misschien kun je er je voordeel mee doen.

Suc6 ermee,

Bijlagen

AC1841949,

Ik krijg het op jouw bestand niet voor elkaar maar heb wel iets gemaakt dat werkt en misschien kun je er je voordeel mee doen.

Suc6 ermee,

Rob & Wim,

bedankt voor de nuttige tip's, het werkt uitstekend.

Doei, Dré :thumb::thumb:

AC1841949,

Graag gedaan.
Hoe het komt dat de formule in je bestand niet werkt weet ik niet maar het is gelukt.

Het kan ook iets korter

Code:
=ALS(F8="";"";DATUMVERSCHIL($F$9;F8;"YM")&" maand(en) en "&DATUMVERSCHIL($F$9;F8;"MD")&" dag(en)")

Mvg

Rudi

Rudi,

Twee dingen als reactie:

• Dré vroeg naar het aantal dagen, dus jouw reactie is maar deels het antwoord.
  • Ik vind persoonlijk 'maand(en)' lelijk dus zoiets vang ik af met ALS(uitkomst)=1;"maand";"maanden") en dan wordt jouw formule ook lang.;)

Rob, over schoonheid valt niet te discussieëren :p doch voor voor jouw eerste reactie verwijs ik graag naar post #1 waaruit mijn antwoord dan toch volledig blijkt:)

Mvg

Rudi

AC1841949,

Rob & Wim,

bedankt voor de nuttige tip's, het werkt uitstekend.

Gisteren schreef je dit en nu stel je de vraag opnieuw, dus het werkte niet uitstekend.

Volgens mij ligt het aan jouw file, je hebt er rare cel eigenschappen ingevoerd en dit krijg ik niet goed.
Dus heb ik een nieuwe file gemaakt, voor jou wat duidelijker en deze werkt wel uitstekend.

Kijk of je er wat aan heb en anders wens ik je veel suc6 met je eigen file.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan