• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule die 0 weergeeft wanneer ik dat wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rtistic

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Goedenavond iedereen.

Ik zit even met een formule te rommelen, maar ik kom er niet uit. In de bijlage vind je het bestand en wordt uitgelegd wat ik precies wil.
De formule die ik nu gebruik is als volgt: =ALS(ISLEEG(F5-G5);0;SOM(E5+F5-G5))

Bekijk bijlage Test formulier.xlsx

Wat ik eigenlijk met de formule wil zeggen is: Als F5 & G5 leeg zijn, dan moet er bij H5 een 0 weergegeven worden, ongeacht het aantal dat er bij "huidige voorraad" van sept/maart staat.
En als F5 & G5 wel ingevuld zijn, dan pas mag er bij H5 de normale berekening van E5+F5-G5 staan. Anders moet het 0 blijven.

Misschien is het wel een kleine fix maar ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen. Scheelt frustratie :d.

Alvast heel erg bedankt voor degene die mij kan helpen!!:thumb:

Met vriendelijke groet,

Robin

Misschien doet deze het in cel H5
Code:
=ALS(EN(ISLEEG(F5);ISLEEG(G5));0;SOM(E5+F5-G5))

Pas op met het tonen van een nul als er niets in ingevuld. Dit zou fout geïnterpreteerd kunnen worden omdat de som van je optelling wellicht óók nul kan zijn? Het is maar een tipje... ;)

Hierbij nog een oplossing voor een formule...
Code:
[English]    =(E5+F5-G5)*--(COUNT(F5:G5)>0)

[Dutch]     =(E5+F5-G5)*--(AANTAL(F5:G5)>0)
Het gebruik van de SOM functie is overigens overbodig in de door jou gebruikte formule.

Hallo @ginger.

Ook bedankt voor je berekening. Werkt perfect!

Ik zal ze allebei eens grondig testen.
Beide bedankt voor de oplossing!

Met vriendelijke groet,

Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan