Hoi iedereen,
Ben nieuw op het forum en heb gelijk een vraag.
Voor mijn werkgever moet ik een excel aanvraag registratie bestand maken. Dit gaat me goed af maar als het gaat om complexe formules dan ben ik soms de weg even kwijt.
Hier mijn probleem:
Op blad 1 worden aanvragen geregistreerd. Op het tweede blad wordt geregistreerd hoeveel aanvragen er zijn die afgehandeld zijn in een bepaalde maand.
Dus op blad1 staan in kolom a de binnenkomst datum. En in kolom b de status van de aanvraag. Op blad twee staat een matrix waarin staat hoeveel aanvragen er zijn binnengekomen in een bepaalde maand en die nu een bepaalde status hebben. Ik loop vast op de formule die het aantal aanvragen telt die in (bijvoorbeeld) in 'januari' zijn afgehandeld (kolom a) met de status 'verleend'.
Vermoedelijk is het een Aantal.als functie gecombineerd met een datum functie of zo.... maar misschien ook niet
Wie o wie kan mij op weg helpen. De beloning, eeuwige dankbaarheid en veel lof ! ;-)
Groet,
Robbie
Ben nieuw op het forum en heb gelijk een vraag.
Voor mijn werkgever moet ik een excel aanvraag registratie bestand maken. Dit gaat me goed af maar als het gaat om complexe formules dan ben ik soms de weg even kwijt.
Hier mijn probleem:
Op blad 1 worden aanvragen geregistreerd. Op het tweede blad wordt geregistreerd hoeveel aanvragen er zijn die afgehandeld zijn in een bepaalde maand.
Dus op blad1 staan in kolom a de binnenkomst datum. En in kolom b de status van de aanvraag. Op blad twee staat een matrix waarin staat hoeveel aanvragen er zijn binnengekomen in een bepaalde maand en die nu een bepaalde status hebben. Ik loop vast op de formule die het aantal aanvragen telt die in (bijvoorbeeld) in 'januari' zijn afgehandeld (kolom a) met de status 'verleend'.
Vermoedelijk is het een Aantal.als functie gecombineerd met een datum functie of zo.... maar misschien ook niet

Wie o wie kan mij op weg helpen. De beloning, eeuwige dankbaarheid en veel lof ! ;-)
Groet,
Robbie