• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule die aantallen telt met twee criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbieN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Hoi iedereen,

Ben nieuw op het forum en heb gelijk een vraag.

Voor mijn werkgever moet ik een excel aanvraag registratie bestand maken. Dit gaat me goed af maar als het gaat om complexe formules dan ben ik soms de weg even kwijt.

Hier mijn probleem:

Op blad 1 worden aanvragen geregistreerd. Op het tweede blad wordt geregistreerd hoeveel aanvragen er zijn die afgehandeld zijn in een bepaalde maand.

Dus op blad1 staan in kolom a de binnenkomst datum. En in kolom b de status van de aanvraag. Op blad twee staat een matrix waarin staat hoeveel aanvragen er zijn binnengekomen in een bepaalde maand en die nu een bepaalde status hebben. Ik loop vast op de formule die het aantal aanvragen telt die in (bijvoorbeeld) in 'januari' zijn afgehandeld (kolom a) met de status 'verleend'.

Vermoedelijk is het een Aantal.als functie gecombineerd met een datum functie of zo.... maar misschien ook niet :-)

Wie o wie kan mij op weg helpen. De beloning, eeuwige dankbaarheid en veel lof ! ;-)

Groet,

Robbie

Hallo Robbie,

Zonder voorbeeldbestandje is het wat moeilijk een goed antwoord te geven, maar als ik jouw probleempje zo lees lijkt mij de oplossing een SOMPRODUCT-formule.

RobbieN

Welkom op dit forum.
Op een forum als deze wordt graag gewerkt met voorbeeldbestanden die de werkelijkheid nabootsen maar ontdaan zijn van gevoelige en/of prive info.
Met deze bestanden hoeft er niet gegokt te worden hoe het in jouw bestandje zal zijn, de oplossingen zijn dus veel nauwkeuriger. Ook het aantal helpers neemt toe.

Moraal van het verhaal: Een voorbeeldbestandje dus graag.

Succes,
Martin

O, dat is inderdaad wel makkelijk.
Had nog geen forum mee gemaakt waarbij je zo makkelijk bestanden kan toevoegen. Ideaal!!!

Alvast bedankt voor al jullie hulp.

Groet,

Rob

PS: Gaat dus om de formules in blad 2

Bijlagen

Probeer dit voorbeeld eens. (Thoralf had natuurlijk gelijk met zijn Somproduct)
Formule is "sleepbaar"

Succes,
Martin

P.S.
Er staat een foutje op blad2 cel K1 hier staat 01-19-09 waar 01-10-2009 had moeten staan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan