• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule die rekening houdt met twee variabele waardes in andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soppuh

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2015
Hallo,

Opnieuw een vraagje van mijn kant.
Ik heb een berekening nodig, die automatisch rekening houdt met de waarde van een bepaalde cel. Ik kan de berekening wel heel uitgebreid gaan uittypen, maar het moet vast makkelijker kunnen.

Het werkt als volgt:
In een cel staat het totaal gewicht van mijn producten. Nemen als voorbeeld cel C7. Als deze producten een coating moeten krijgen, Kiezen we voor uit de dropdown list in cel C2 voor de optie Ja. Vervolgens moet in cel D2 dan de totale kosten voor het coaten komen te staan.
Nu heb ik een kleine tabel gemaakt waarin de vracht kosten en de kosten voor het coaten zijn opgesplitst. Dit wil ik graag in 1 formule hebben.

Per 1000kg aan producten moet een prijs van €25 berekend worden. 1000kg is dus €25 aan vracht, 1050kg is dan €50 aan vracht, 2100 is dan €75 aan vracht etc...
Tevens wordt er per kilo aan producten, €0,85 voor het coaten berekend. Dus bij 25kg aan producten betaal ik €25,- vracht kosten + (25kg * €0,85) coating kosten.

Is het mogelijk dit te realiseren in een korte formule in 1 cel zonder dat onderstaande tabel ergens moet komen te staan in het excel document?

Alvast bedankt.

Frank

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

één van de mogelijkheden

mvg
Leo
Leo,

Bedankt voor je hulp. De formule werkt wel, alleen niet wanneer ik in cel C2 "Nee" heb staan. Als in cel C2 "Nee" staat, moet de waarde in cel D2 €0,00 zijn.

Ik heb dit er zelf al geprobeerd bij in te zetten maar krijg de formule niet werkend.

Frank

Werkt hij zo correct?
Code:
=ALS(C2="Nee";"€ 0,00";ALS(C2="Ja";(C3*0,85)+(AFRONDEN.NAAR.BOVEN(C3/1000;0))*25;AFRONDEN.NAAR.BOVEN(C3/1000;0)*25))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan