• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule doortrekken lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

CVGhulp

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2015
Ik wil graag onderstaande formule doortrekken. Dit lukt echter niet als ik naar beneden sleep.

Regel 1: =A8
Regel 2: =A16
Regel 3: =A24

Formule verspringt steeds 8 regels. Als ik doortrek gaat het niet goed. Ik wil op regel 4 de waarde van A32 hebben staan.

Hoe doe ik dit?

Bijvoorbeeld zo:
Code:
=INDIRECT("A"&RIJ()*8)

Edit: Cobbe, je was me net voor :)

Super, Dank je wel allebei!

Nog 1 vraag.

Hoe doe ik dit als ik verwijs naar ander tabblad. Dus bijv.

Regel 1: ='verzonden vanaf wk28 2014'!A8
Regel 2: ='verzonden vanaf wk28 2014'!A16
Regel 3: ='verzonden vanaf wk28 2014'!A24

Top! Deze kan ik mooi gebruiken.

Heb alleen nu even een andere uitdaging. Zie voorbeeldbestand.

"verzonden vanaf wk 28 2014" begint bij week 28. Bij Blad 2 begint het bij wk 1.

Wat wil ik graag:
Dat in blad 2 in kolom WK 28 de ma+di+wo+do+vr wordt gevuld volgens de gegevens van blad "verzonden vanaf wk 28....". Deze graag dan naar beneden kunnen trekken naar week 52.

Als ik eerder gestuurde formule gebruik lukt het mij niet omdat deze op de 1e regel gebruikt moet worden. Is hier ook een variant voor?

Bijlagen

Hierbij mijn poging nog... volgens mij pakt hij alle dagen en weken goed mee zo.

Bekijk bijlage vb bestand revAC.xlsx

Edit:
- in je voorbeeld geef je niet aan welke kolom overgenomen moet worden in het overzicht. Heb nu aangenomen dat dit kolom E is, maar dat kun je uiteraard naar behoefte aanpassen.
- vanaf week 42 veranderd de opmaak van de tabellen. Dan werken de formules niet meer.

Advies: zet je gegevenstabel anders op om het jezelf veel gemakkelijker te maken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de respons maar je toch wel kunnen melden wat de goede oplossing is, zodat anderen dat er ook kunnen uithalen.

Sorry ik zie het nu pas....

Oplossing was de formule van AlexCEL =INDIRECT("'verzonden vanaf wk28 2014'!E"&(8+(9*(RIJ()-RIJ(A$30)))+(KOLOM()-KOLOM($B30))))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan