• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule doorvoeren naar laatste rij met VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
In excel haal ik externe gegevens op waarbij ik kolommen invoeg en met vba een formule doorvoer. Hoe kan ik de formule doorvoeren t/m de laatste regel die in gebruik is?

Voorbeeld:
Code:
Sub FormCopy()
Range("A1:C1").Copy 'A1 t/m C1 bevatten te copieren formules
Range("A2", "C" & UsedRange.Rows.Count).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
'Formules A2 t/m Lastrij gecopieerd
End Sub

Laatst bewerkt:
Beste NUman,

Ik heb je routine in een test bestand gezet, maar krijg een foutmelding. Wat doe ik verkeerd?

Range("T3").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=IF(R[-1]C[-1]="""",R[-1]C,R[-1]C[-1])"
Range("t3:t1000").Selection.FillDown
deze routine gebruik ik nu waarbij het bereik ruim genoeg is maar dus vaak te groot

mvg WiKi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste NUman,

Ik heb je routine in een test bestand gezet, maar krijg een foutmelding. Wat doe ik verkeerd?

deze routine gebruik ik nu waarbij het bereik ruim genoeg is maar dus vaak te groot

mvg WiKi

Je mag macro in blad1 (sheet1) plaatsen.
zie ook bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Numan

Werkt prima, maar kan ik verschillende kolommen in 1 routine afwikkelen. Ik kopieer een formule in kolommen:
PHP:
C:D,J,S:T,V:Z
Het lukt mij niet om VBA aan te passen voor een enkele kolom of meer dan 2 naast elkaar gelegen kolommen.
(hoe voorkom ik die automatische smileys zoals bij :D, dubbele punt D?)

WiKi

Laatst bewerkt:
Probeer onderstaande code:
Code:
Sub FormCopy()
Range("C1:D1").Copy 'C:D  bevatten te copieren formules
Range("C2", "D" & UsedRange.Rows.Count).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
Range("J1").Copy 'J bevatten te copieren formules
Range("J2", "J" & UsedRange.Rows.Count).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
Range("S1:T1").Copy 'S:T bevatten te copieren formules
Range("S2", "T" & UsedRange.Rows.Count).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
Range("V1:Z1").Copy 'V:Z bevatten te copieren formules
Range("V2", "Z" & UsedRange.Rows.Count).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
Application.CutCopyMode = False
Cells(1, 1).Select
End Sub

:thumb:Bedankt Numan het is gelukt:thumb:

formule doorvoeren.

Hallo,

Ik zit bijna met hetzelfde probleem en na veel zoeken ben ik op deze thread terecht gekomen.

Hoe voer ik mijn formule door voor één enkele rij?

Uit de formule kan ik dus niet echt afleiden hoe men tot aan de laatste rij de formule kan doorvoeren. (UsedRange.Rows.Count - waarschijnlijk dit deel)

Dus in mijn geval is de "Range" enkel kolom A.waar de formule moet worden doorgevoerd tot aan de laatste rij.

Hopelijk kunt u mij hierin helpen.

Met vriendelijke groet,
Tam

Laatst bewerkt:
In de reactie van numan is kolom J een enkele kolom als je deze aanpast gaat het lukken.

PHP:
Sub FormCopy()
   Application.CutCopyMode = true
Range("J1").Copy 'J bevatten te copieren formules
Range("J2", "J" & UsedRange.Rows.Count).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
   Application.CutCopyMode = False
Cells(1, 1).Select
End Sub

Bedankt voor de reactie, was er na veel proberen ook op gekomen.

Zodoende leert men met VBA werken.

Gr.
Tam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan