• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule doorvoeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Allen,

Ik weet niet hoe ik een formule moet doorvoeren waarvan de regel hetzelfde moet blijven maar alleen de kolom moet veranderen naar de kolom ernaast. De regel zet ik vast met $ maar de kolom veranderd niet oplopend mee.

voorbeeld:

Ik heb op blad 1 op rij 2 in kolom A,B,C,D,E data staan, nu wil ik deze data onder elkaar
plaatsen in blad 2. Dat doe ik met =Blad1!A$2. Maar wil ik dat wanneer ik de formule doortrek naar beneden de A veranderd in een B enz.

alvast bedankt.

Alberto,

Wat jij zegt klopt maar dan kopieer je naam maar ik wil juist dat wanneer ik een verwijzing heb gemaakt d.m.v. =Blad1!A$2 dat ik de formule automatisch door kan 'trekken' naar beneden waarbij het rij nummer vast staat maar het kolom nummer oploopt (kolom nummer van A naar B)

Of zie ik iets in jouw oplossinge over het hoofd???

Beste mtb ;)

Wat jij wilt is dat je op cel met A erin wil doortrekken naar beneden en dat het dan A,B,C,D, enz... wordt.
Als het dat is wat je wilt dan moet je de aangepastelijsten bewerken in menu EXTRA en bij OPTIES dit aanpassen.

Deze vraag is gisteren ook gesteld zie hier.

Groetjes Danny. :thumb:

In bijgevoegd bestand staan gegevens op de 1e rij.
In cel G2 staat een formule die de gegevens ophaald.
Die formule kan je naar beneden slepen om de gegevens in de andere kolommen te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Danny147, Roncancio

Sorry voor mijn late reactie

Danny ik heb gekeken naar de door jouw aangedragen oplossing, maar weet niet goed in het menu extra-opties waar dit te doen, zou je mij wat verder op weg willen helpen.

Roncancio, de oplossing die jij aandraagt werkt maar is niet exact wat ik bedoel, alvast bedankt voor het meedenken.

Roncancio, de oplossing die jij aandraagt werkt maar is niet exact wat ik bedoel.

Hoe bedoel je het dan?

Wat Danny bedoelt is Extra - Opties - Aangepaste lijst.
Voeg bij Gegevens in Lijst de lijstgegevens onder elkaar in, dus:

A
B
C
D

etc

Sla de lijst op.
Als je nu bijvoorbeeld in cellen A, B en C invoert, dan kun je door te slepen die volgende cellen vullen met D, E, etc.

Roncancio,

bedankt voor je reactie,

Ik bedoelde ermee dat jouw formule wel werkt maar voor mij minder van toepassing is (naar mijn mening) omdat ik mijn eigen formule naar beneden wil/moet doortrekken omdat die verwijst naar gegevens op een ander tabblad d.m.v.: = blad2!A2 (de gegevens op blad 2, waar ik de data vandaan haal staan horizontaal op rij 2. Nu moet op blad 1 (waar de data weergegeven wordt) de gegevens verticaal komen te staan. Dus blad2 A2 wordt Blad1 A2, en blad2 B2 wordt blad1 A3 enz. En ik hoopte dat ik de de data op blad1 kolom A naar beneden kon doortrekken.

Bedoel je het zo?
Onderstaande formule is voor A2 van Blad2.
Vervolgens kun je de formule naar rechts slepen.
Code:
=INDIRECT("Blad1!A"&1+KOLOM())

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Juist net anders om: op blad 1 naar beneden slepen de data van blad 2 verticaal

Zo dus?

Code:
=INDIRECT("Blad2!A"&1+KOLOM())

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status