• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule excel 2016 naar 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

mussche1

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2010
Ik heb een excel doc aangemaakt met een keuzelijst waar als er een bepaalde keuze gemaakt is de cellen eronder met de formule als.voorwaarden automatisch aangepast worden naar de juiste referenties/prijzen. Ik wou dit uiteraard delen met mijn collega's maar mijn versie is 2016 en zij hebben nog 2013 waar deze formule niet werkt. Is er bij de versie van 2013 een gelijkaardige formule? Alvast bedankt voor de hulp!

Zonder voorbeeldbestand is het lastig hier iets op te antwoorden, met voorbeeldbestand krijg je waarschijnlijk snel een antwoord.

inderdaad heb je volledig gelijk in ik post het morgen op de blog.

Doet me denken automobilisten die zo gewend zijn aan automaatjes dat ze niet eens meer een auto met koppeling en versnellingspook kunnen bedienen. Is dat vooruitgang of verminderde competentie?
Je kunt eenvoudigweg een geneste ALS-functie gebruiken.

Hey Timshel, heb dat inderdaad ook geprobeerd maar klaarblijkelijk is er een beperking aan geneste als functies die je kan gebruiken in versie 2013. Alle hulp is welkom :) heb het bestand in bijlage geplaatst. Bekijk bijlage Offerte Template.xlsx

Zoiets?

Code:
=VERSCHUIVING(Prijzen!$A$9;VERGELIJKEN($D$18;Prijzen!$A$9:$A$97;0)+RIJ()-20;3)

Dag Vena, Dit werkt inderdaad perfect! Ik heb wel in E21 en E22 een gelijkaardige formule staan die ook mee aangepast wordt maar wel enkel tekst dat wijzigt. Deze formule kan ik daar wss niet gebruiken of moet er hier iets aangepast worden? Alvast bedankt voor de hulp!

Gelukt! was dus het laatste stuk van de formule die moest aangepast worden

Inderdaad niet voor de prijzen maar wel voor de afmetingen die op tabblad offerte staan op E21 en E22. Bepaalde modellen verschillen van lengte. Maar dat heb ik dus ondertussen gevonden bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan