• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is om meerdere prsonen te bereiken daar ik weinig/geen reactie's krijg
ps:SOTTY DAT DIT VERBODEN IS;u mag gerust dit item verwijderen


mvg,Luc
 
Luc,

Het is niet verboden, maar het is wel zo netjes om het even te vermelden.
 
=ALS(R2<>0;INDEX($B$2:$B$41;VERGELIJKEN(R2;$O$2:$O$41;0);1);)

Dit lost je punten 1,2 & 4 op
Voor punt 3 zal je een extra variable moeten maken, door je plaatsen ook variable te maken, bij gelijke stand bv 100 is er geen 4e plaats, maar dan zijn er twee 3e plaatsen.
 
Je kunt dit met hulp van matrix-formules (ingeven met CTRL-SHIFT-ENTER) wel regelen:

Voor cel O2 wordt de matrix-formule:
Code:
=ALS(N2>0;INDEX($B$2:$B$42;GROOTSTE(ALS($K$2:$K$42=N2;RIJ($K$2:$K$42)-1;"");AANTAL.ALS(N$1:N1;N2)+1));"")

En voor cel O21 wordt de matrix-formule:
Code:
=ALS(N21>0;INDEX($B$2:$B$42;GROOTSTE(ALS($G$2:$I$42=N21;RIJ($G$2:$I$42)-1;"");AANTAL.ALS(N$20:N20;N21)+1));"")

In weet trouwens niet of je totaaltelling en totaalstand van de series wel klopt. Bijv. Ronny Witte komt 2x in de stand voor omdat hij 2x een score in een serie heeft. Moet dat wel?

Rebmog
 
Luc, hierbij een gedeeltelijke oplossing.
Ik heb nog geen oplossing voor de series.
Bekijk bijlage 183280
in kolom K heb ik de optelsom aangepast. hierdoor bekom je in kolom N unieke waarden. met cel eigenschappen het aantal decimalen op nul te zetten zie je er niets van. Als de waarde in Kolom N kleiner is dan 1 wordt de waarde op 0 gezet.
Als de waarde 0 is wordt er een spatie geplaatst in kolom van de naam.
Groeten plongske
 
Bedankt voor de reactie aan allen.
Ik ga enkele formules proberen en laat nog iets weten als het lukt/niet lukt??


Mvg,Luc
 
Ik heb het een en ander geprobeerd en kom tot het volgende resultaat-->zie bijlage
ps:nu heb ik nog steeds de juiste formule niet gevonden om de juist namen naast de juiste score te krijgen

wie kan mij op weg helpen.



mvg,LucBekijk bijlage 184248
 
Bedankt plongske voor de aangereikte oplossing.
nog een probleem, als ik bij de series onder dezelfde naam meerdere serie's in vul komen deze niet in de eindkolom
ps:wanneer er bij de zelfde persoon meerdere serie's staan (ook de zelfde)moeten deze ook verschijnen
het is perfect mogelijk dat de zelfde persoon meerdere serie's (en de zelfde) kan scoren


Mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Luc,
Dan moet je voor de series gebruik maken van de matrixformule die rebmog aangebracht heeft.
Ik heb ze reeds ingebracht in volgend bestand.
Bekijk bijlage 184282
Groeten plongske
 
Plongske,


Alvast bedankt voor het geleverde werk (oplossing) het werkt perfect; nog 1 vraagwat ik niet begrijp in de formule is dat de formule in kolom S verwijst naar kolom M maar in deze kolom is de cel leeg? (ben niet zo mee in deze materie) is deze kolom dan nodig??
ps:is het mogelijk in de kolommen I / N een formule te voorzien die de juiste plaats geeft in het klassement ook wanneer er een gelijke score is vb: 1ste / 118 , 2de / 117 , 2de / 117 , 4de / 115 dus geen derde plaats in dit voorbeeld.

ps:voor de aangebrachte formule van rebmog (welke perfect werkt) wist ik niet goed hoe deze moest ingebracht worden
(leek eerste klas) mijn excuses daarvoor aan rebmog

nogmaals mijn dank aan alle helpers

Mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan hoor. Excuses zijn niet nodig.

Hierbij een versie waarbij ook de klassering is aangepast. D.w.z. gelijke punten = gelijke klassering.

Ik heb nog even gekeken naar je vraag, maar daar begrijp ik niets van. Je hebt het over over formules is kolom S die verwijzen naar M. Maar in S staan helemaal geen formules. Waarschijnlijk heb je de vraag gebaseerd op een andere versie van het bestand met een andere indeling.

Rebmog
 

Bijlagen

  • Kopie 2 van HOOP DOET LEVEN.xls
    105,5 KB · Weergaven: 46
Luc,
Ik ben ook nog leek als het om matrixformules gaat.
Wat ik hier geleerd heb is dat ze beginnen en eindigen met {}
Als je de formule invoert in een cel mag je de entertoets niet gebruiken maar ctrl-shift-enter. Dan worden de accolades automatisch toegevoegd.
Wat die formules betref in kolom S die vind ik ook nergens terug.
In ieder geval ben ik blij dat we iemand hebben kunnen helpen.
Groeten plongske


Niet vergeten om rubriek als opgelost te markeren
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt aan iedereen voor de aangereikte oplossing.
ps:dit zal mij in de koekomst veel werk besparen en fouten voorkomen.

nog2 vraagjes (weet niet of het mogelijk is)ik heb de versie aangepast en zou kolom N willen verwijderen en de verwijzing naar kolom C willen zetten??

de voorwaardelijke opmaak van de kolommen voor de serie's word nu per kolom gedaan,is het mogelijk om deze op de 3 kolommen samen te laten werken zodat je een overzicht krijgt van de hoogste serie per 3 kolommen??

Bekijk bijlage 184368


Mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Plongske,Deze opmaak was de oorspronkelijke bedoeling bedankt voor de aanpassing.
Nog 1 probleem;ik zou alle opmaak wil aanpassen naar 200 rijen voor meerdere tafels
(max 50 tafels)maar ik krijg meerdere foutmeldingen en ik weet niet wat ik verkeerd doe,kun jij eens kijken A.U.B

ps:na aanpassen opmaak tot 200 rijen zou ik de laatste 160 rijen willen verbergen zodat ik later bij >40 inschrijvingen telkens rijen in functie van inschrijving kan terug halen(per 4 rijen).

nog een opmerking wanneer ik bij een leeg blad de eerste naam invul komt er in kolom O een nul te staan, kan deze verborgen worden tot effectief een score ingebracht wordt??

Mvg,Luc



Bekijk bijlage 184482
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan