• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Luc,
Je hebt niets verkeert gedaan. Er werden enkel geen getallen gevonden voor de betreffende formules.
Het programma werkte wel maar het zag er niet mooi uit.
Ik heb de formules aangepast en reeds doorgetrokken tot 200.
Bekijk bijlage 184528
Indien nodig kan je ze verder doortrekken. Niet vergeten de verborgen kolom A eerst zichtbaar te maken.
Groeten plongske
 
Plongske,perfecte werking MAAR in kolom T wanneer ik de formule verander naar 201 rijen krijg ik de fout "WAARDE" ???

Mvg,Luc
 
Luc,
het programma was al doorgetrokken tot rij 201.
In kolom T staat de matrixformule {=ALS(S2>0;INDEX($C$2:$C$201;GROOTSTE(ALS($J$2:$L$201=S2;RIJ($J$2:$L$201)-1;"");AANTAL.ALS(S$1:S1;S2)+1));"")}
Die accolades moeten voor en achter de formule staan.
Als die er niet staan Doe je best het volgende: Klik de eerste cel aan waar de formule staat. klik dan met de muis in de formulebalk.
druk nu de toetsen Ctrl en schift en de enter toets samen in. Nu zouden normaal gezien de accolades moeten verschenen zijn voor en achter de formule.
vervolgens kan je de formule doorslepen naar beneden.
Groeten plongske
 
Luc,
Heb zojuist gezien dat in vorige bijlage de matrixformule nog niet was aangepast.
Hierboven staat wel de juiste formule.
Als het niet lukt stuur ik wel nog eens het juiste bestandje
Groeten plongske
 
Plongske,bedankt voor al geleverde werk (zonder zou dit niet gelukt zijn).
ps:ik heb de matrix formule klaar gekregen(werkt perfect).
Nu rest mij enkel nog de macro's te schrijven om het blad terug te ledigen na afloop + een macro voor toevoegen/verbergen van de rijen per 4
een nieuwe uitdaging!!



mvg,Luc
 
Luc,
Graag gedaan.
Ik ben al gelukkig als er een probleem opgelost wordt en er iets van geleerd wordt.
Ik dacht van mezelf dat ik want kende van Excel maar wat ik zie op de forum voel ik mij nog een beginneling.Doelstelling voor mij is macro's en vba modules te leren. alle hulp is welkom
groeten plongske
 
Plongske, ik zelf ben nog niet goed in macro's (beginneling)zie mijn volgende vraag op het forum!!
ps:maar als ik ergens mee kan helpen met alle plezier.

Mvg,Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan