• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule file nr's naar tekst omzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter wupie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wupie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Goede morgen,

Ik zit met het volgende.
Voor het werk moet ik elke maand wat kopieeren en plakken in exel.
Dan moet ik van elke file de benaming er manueel achter zetten adhv een file nummer.
Heb al verschillende "ALS" formules geprobeerd,maar raak er niet echt uit.
De gewone formules lukt me wel,maar daar er +-15 files nummers zijn wordt dit voor mij een te hoog gegrepen formule voorlopig.
De file nummers liggen dan ook nog eens als volgt bv 100000 tot 210000 = export,210001 tot 320000 is import,320001 tot 450000 is speciaal,.......
bv file nr 280006 is import.
Kan je hier zowiezo een formule voor aanmaken ,zodat ik niet elke maand +-3500 regeltjes moet afgaan en manueel op de lijst moet vergelijken welke soort het is?(sommige nr weet je ondertussen al wel vanbuiten,maar het moet toch makkelijker gaan volgens mij)
Heb al verschillende formules geprobeerd met wat ik op google vond,echter blijf ik een foutieve waarde krijgen.

Ik vraag niet speciaal om heel de formule te bezorgen,maar een goede start zou al veel waard zijn.
Bedankt alvast.
Ed

is het mogelijk om een voorbeeldje te plaatsen?

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Ja Withaar ,dat is ongeveer de bedoeling.
Maar waar vul je dan in de formule in dat van die nummering tot die nummering "export" moet zijn,en van die nummering tot die nummering "import" moet zijn? ,enz.
zal even een voorbeeldje proberen te plaatsen .Heb er even de uitleg bij gezet.
Alvast bedankt

Ed

Beste Wupie,

Hoe bedoel je, in mijn voorbeeld zijn twee tabjes.
Op het tabje Range staat de tabel met de waarden en de het type dat bij deze range hoort.
Wat ik in jou voorbeeld mis is de tabel met de range typ waarden die daar bij horen. Zoals in mijn voorbeeld onder het tabje Range.

Je probleem is dat excel kolom A als tekst ziet en niet als getal.
Vermenigvuldig de hele kolom met 1 en er staan getallen.
Daarna kun je met 'vertikaal zoeken' je beoogde doel bereiken.

Bijlagen

Bedankt iedereen ,maar het probleem is opgelost.
Iemand van de it heeft er een progje achter gestopt.Hoe of wat weet ik niet maar het werkt.

Toch bedankt allemaal
Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan