• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule Find?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Protput

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Hier is mijn situatie.

Ik heb in excel een lijst van Paritaire Comités (100,101,102,103,.....) en daarvan hou ik de loonindex bij.
Dus bij elke PC staat een index:

100 -> 145
101 -> 136
102 -> 109
.....

Deze lijst heb ik in excel staan en de indexen worden automatisch aangepast via een formule.

Ik heb nu een andere lijst van bijna 1000 lijnen lang waar allemaal PC's staan:
100
101
101
105
101
103
100
...

Ik zou telkens ernaast de index willen hebben, die ik dus uit de eerste kolom moet halen.
Ik weet dat het mogelijk moet zijn via de formule "vinden" in combinatie met nog een andere formule (weet niet meer welke)
Of is er een eenvoudigere oplossing??
Als het probleem niet duidelijk is, laat iets weten, dan probeer ik te verduidelijken...

thx!

Misschien een voorbeeldbestandje hoe het eruit moet zien zonder gevoelige info?

Code:
Sub tst()
    On Error Resume Next
    With Sheets("Blad2")
        For Each cl In .Range("A1:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
            cl.Offset(, 1) = Sheets("Blad1").Columns(1).Find(cl.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, 1).Value
        Next
    End With
End Sub

In een Nederlandse versie van Excel zou je bijv gebruik kunnen maken van de functie ZOEKEN, of van de functie VERT.ZOEKEN (dit is afhankelijk van de indeling van de tabel met indexgegevens. Een andere mogelijkheid zou zijn INDEX in combinatie met VERGELIJKEN.
Wat het meest praktisch is in jouw geval zal moeten blijken uit een voorbeeldbestandje.

Code:
Sub tst()
    On Error Resume Next
    With Sheets("Blad2")
        For Each cl In .Range("A1:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
            cl.Offset(, 1) = Sheets("Blad1").Columns(1).Find(cl.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, 1).Value
        Next
    End With
End Sub

Wat moet ik hiermee precies doen? Ik ben geen krak in programmeren:)

Bijgaand voorbeeld bestandje... (alleen de PC nummers heb ik geconverteerd naar getallen)

De functie tekst is gebruikt omdat je in je (blauwe) tabel getallen en tekst door elkaar gebruikt, terwijl je in je basistabel tekst gebruikt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan