• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

FORMULE: Formule kopieren met dollartekens met ophoging kolomletter

• Onderwerp starter Onderwerp starter JHH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JHH

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2015
Ik heb een werkblad met verschillende kolommen naast elkaar, waarbij verwezen wordt naar 2 vaste kolommen uit een ander werkblad.
ik wil graag een formule/functie invoeren in een kolom die automatisch gevuld wordt met een kopie van de naast gelegen cel, indien deze gevuld is, maar met ophoging van de kolomletter:
DUS:
- De waarde in bijv kolom B rij 35 is het resultaat van een verwijzing naar een ander tabblad: =MODULES!$J$440
- Ik wil in de naastgelegen cel van kolom C rij 35 dan automatisch dezelfde verwijzing hebben, waarbij de J vervangen wordt door een letter opgehoogd met 1 (=K): =MODULES!$K$440

is dit mogelijk?

anders moet ik dit elke keer handmatig doen. Het weghalen van het $-teken is niet wenselijk, omdat ik de verwijzing in verschillende kolommen kopieer waarbij dan de letter J ook opgehoogd wordt en dat is niet de bedoeling. ook moet ik bij een wijziging van de verwijzing het nummer van de kolom C handmatig ophogen, wat fouten kan veroorzaken.

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Zoals je je vraag stelt luidt het antwoord dat je dan in C35 moet invoeren: =Modules!$K$440, maar daar was je waarschijnlijk zelf ook al opgekomen. Het zal wel zo zijn dat dat er moet komen staan onder bepaalde voorwaarde(n), maar die vermeldt je niet. Zonder aanvullende info of voorbeeld in een Excelbestand, valt er dan ook weinig over te zeggen.

Deze denkt doet ik wat je verwacht :

Code:
=INDIRECT("Modules!"&ADRES(RIJ()+405;KOLOM(J35)))

Joske

Ik heb =INDIRECT("Modules!"&ADRES(RIJ()+405;KOLOM(J35))) geprobeerd, maar deze blijft op 0 staan als ik de naastgelegen kolom invul.

Hierbij een aanvulling om het duidelijker te maken (hoop ik):

Hierbij een voorbeeldbestand (de echte is veel groter).
ik wil graag de paarse kolom automatisch gevuld hebben als de gele kolom ingevuld is.
de waarde in de gele kolom komt uit werkblad 'MODULE' blauwe kolom, en de waarde in de paarse kolom komt uit werkblad 'MODULE' uit de groene kolom.

ik wil elke keer verschillende combinaties maken van de verschillende tests uit het werkblad MODULE en deze naast elkaar zetten (zie voorbeeld bestand)

kan de paarse kolom automatisch gevuld worden als de gele ingevuld wordt?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Typ in C2 van blad2:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B2;MODULES!$B$2:$C$23;2;0)

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt.
Ik ben vlgs mij geen prille beginner, maar dit wist ik echt niet.

Vr.Gr. Rick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan