• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

rontermaat

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Hallo lieve mensen

Ik heb al een heleboel pagina's van het forum gehad maar kan het niet vinden

Ik wil in een cel een formule die ALS-DAN doet

om precies te zijn wil als de kleur groen is dan moet onder die cel 4 namen komen te staan die elders op het blad staan en zo hebben we dan 5 kleuren

ik had zelf al wel iets

=ALS(B36=Geel;A39=V17:V20(ALS(B36=Groen;V22:V25)))
en zo moeten rood blauw en wit er ook nog tussen
Maar dit werkt al niet laat staan met de 5 kleuren

wie kan mij helpen

Alvast ontzettend bedankt

groeten Ron

Bijlagen

Als je verwijst naar de tekst geel dan moet je deze in ieder geval tussen haakjes zetten "Geel"
Verder is het mij niet duidelijk wat je met de formule wil bereiken. Wat wil je met de verwijzing naar een bereik aan monteurs?

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen werken met vert.zoeken of horiz.zoeken kunnen werken.

Hoe de preciese opbouw van die commando's is zul je in excel even moeten nakijken. In het kort geef je een zoekwaarde aan, en een tabel waar in gezocht moet worden. In die tabel staan dan de kleuren met daarachter de waardes die je wilt weergeven.

Je geeft ook aan dat je 4 waardes wilt weergeven. Als dit ook in 4 verschillende cellen is dan moet je gewoon de formule per cel aanpassen. Als dit 4 waardes in dezelfde cel is dan zou je ze kunnen koppelen met formule & ";" & formule & ";" & formule ......, dan krijg je de waardes van de verschillende formules gescheiden met een ; (maar die ; kun je ook vervangen met een | of een spatie).

Toch nog niet

heb nu

=ALS(B36="Geel";V17)+ALS(B36="groen";V22)+ALS(B36="Rood";V7)+ALS(B36="Blauw";V12)+ALS(B36="Wit";V2)

Maar nu zegt hij #WAARDE!

help??

alvast bedankt

Wat ik ermee wil bereiken is dat mijn collega's zelf zo min mogelijk hoeven in te vullen

Ik wou eigenlijk VBA gebruiken voor dit Formulier

Maar ik weet niet hoe dat werkt.

Dus probeer het nu maar zo simpel mogelijk te maken voor mijn collega's

alvast bedankt

groet Ron

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = [B36].Address Then
        Select Case Target.Value
        Case Is = "Geel"
            [V17:V20].Copy
            [A39].PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
        End Select
    End If
    Application.CutCopyMode = False
End Sub
Plak deze code achter Blad1. Verwijder ook het samenvoegen van de cellen in het plakgebied. Voor elke kleur maak je dan een Case bij met het aangepaste kopieergebied

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Ron,

Ik heb op diverse plekken wat validaties ingevoegd. Ook namen van de kleuren gedefinieerd. Ik vermoed dat je dit bedoelt, maar vond in je vraagstelling geen zekerheid.

Bijlagen

Toch nog niet

heb nu

=ALS(B36="Geel";V17)+ALS(B36="groen";V22)+ALS(B36="Rood";V7)+ALS(B36="Blauw";V12)+ALS(B36="Wit";V2)

Maar nu zegt hij #WAARDE!

help??

alvast bedankt