Hallo allemaal, (Als eerste : vet leuk en handig forum! ) dit is mijn eerste post, en dat wordt al gelijk een vraag:
Wat is aan deze formule fout?
=GEMIDDELDE(ALS((Personeel!$M$2:$M$249="Man")+(Personeel!$L$2:$L$249=">15")+(Personeel!$L$2:$L$249="<25");Personeel!$V$2:$V$249))
Ik kan het zelf niet meer vinden, het maakt niet uit of ik de leeftijden veranderd, hij geeft steeds dezelfde waarde.
Wat ik probeer te bereiken is dit: In bepaalde cellen (M2 tot M249) Staat er : "Man" of "Vrouw" , in andere cellen staat er de leeftijd : (L2 tot L249) En in andere de verzuimdagen V2 tot V249
Ik wil bereiken dat hij dit opzoekt (met deze formule) : Wanneer er een man staat, en de leeftijd is groter dan 15, en kleiner dan 25 , tel de verzuimdagen op, en bereken het gemiddelde.
Zo ook moet het gebeuren met de vrouwen, en andere leeftijdscategoriën.
Wat ik heb gedaan:
De formule is een aangepaste formule van Microsoft help over Excel :
http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HP030561151043.aspx
Samenvoegen, uitdokteren .. maar het blijft maar niet werken
Heeft iemand dé oplossing?
mvg. HRR
Wat is aan deze formule fout?
=GEMIDDELDE(ALS((Personeel!$M$2:$M$249="Man")+(Personeel!$L$2:$L$249=">15")+(Personeel!$L$2:$L$249="<25");Personeel!$V$2:$V$249))
Ik kan het zelf niet meer vinden, het maakt niet uit of ik de leeftijden veranderd, hij geeft steeds dezelfde waarde.
Wat ik probeer te bereiken is dit: In bepaalde cellen (M2 tot M249) Staat er : "Man" of "Vrouw" , in andere cellen staat er de leeftijd : (L2 tot L249) En in andere de verzuimdagen V2 tot V249
Ik wil bereiken dat hij dit opzoekt (met deze formule) : Wanneer er een man staat, en de leeftijd is groter dan 15, en kleiner dan 25 , tel de verzuimdagen op, en bereken het gemiddelde.
Zo ook moet het gebeuren met de vrouwen, en andere leeftijdscategoriën.
Wat ik heb gedaan:
De formule is een aangepaste formule van Microsoft help over Excel :
http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HP030561151043.aspx
Samenvoegen, uitdokteren .. maar het blijft maar niet werken

Heeft iemand dé oplossing?
mvg. HRR