• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule foutje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter HRR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HRR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Hallo allemaal, (Als eerste : vet leuk en handig forum! ) dit is mijn eerste post, en dat wordt al gelijk een vraag:

Wat is aan deze formule fout?

=GEMIDDELDE(ALS((Personeel!$M$2:$M$249="Man")+(Personeel!$L$2:$L$249=">15")+(Personeel!$L$2:$L$249="<25");Personeel!$V$2:$V$249))

Ik kan het zelf niet meer vinden, het maakt niet uit of ik de leeftijden veranderd, hij geeft steeds dezelfde waarde.

Wat ik probeer te bereiken is dit: In bepaalde cellen (M2 tot M249) Staat er : "Man" of "Vrouw" , in andere cellen staat er de leeftijd : (L2 tot L249) En in andere de verzuimdagen V2 tot V249

Ik wil bereiken dat hij dit opzoekt (met deze formule) : Wanneer er een man staat, en de leeftijd is groter dan 15, en kleiner dan 25 , tel de verzuimdagen op, en bereken het gemiddelde.

Zo ook moet het gebeuren met de vrouwen, en andere leeftijdscategoriën.

Wat ik heb gedaan:

De formule is een aangepaste formule van Microsoft help over Excel :
http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HP030561151043.aspx

Samenvoegen, uitdokteren .. maar het blijft maar niet werken :confused:

Heeft iemand dé oplossing?

mvg. HRR

Hallo allemaal, (Als eerste : vet leuk en handig forum! ) dit is mijn eerste post, en dat wordt al gelijk een vraag:

Wat is aan deze formule fout?

=GEMIDDELDE(ALS((Personeel!$M$2:$M$249="Man")+(Personeel!$L$2:$L$249=">15")+(Personeel!$L$2:$L$249="<25");Personeel!$V$2:$V$249))

Ik kan het zelf niet meer vinden, het maakt niet uit of ik de leeftijden veranderd, hij geeft steeds dezelfde waarde.

Wat ik probeer te bereiken is dit: In bepaalde cellen (M2 tot M249) Staat er : "Man" of "Vrouw" , in andere cellen staat er de leeftijd : (L2 tot L249) En in andere de verzuimdagen V2 tot V249

Ik wil bereiken dat hij dit opzoekt (met deze formule) : Wanneer er een man staat, en de leeftijd is groter dan 15, en kleiner dan 25 , tel de verzuimdagen op, en bereken het gemiddelde.

Zo ook moet het gebeuren met de vrouwen, en andere leeftijdscategoriën.

Wat ik heb gedaan:

De formule is een aangepaste formule van Microsoft help over Excel :
http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HP030561151043.aspx

Samenvoegen, uitdokteren .. maar het blijft maar niet werken :confused:

Heeft iemand dé oplossing?

mvg. HRR

Schuif deze formule aan de kant, en kijk in de helpfiles naar de formule: DBGEMIDDELDE

Als ik mij goed herinner staat er een voorbeeld bij.

Wigi

Schuif deze formule aan de kant, en kijk in de helpfiles naar de formule: DBGEMIDDELDE

Als ik mij goed herinner staat er een voorbeeld bij.

Wigi

Hej perfect ! dit werkt goed!

Dank u :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan