• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule geeft waarde 1 cel boven de waarde die ik wil hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

LennartSnoeijer

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2016
Dankzij dit forum ben ik tot de volgende formule gekomen: =INDEX('Planning 2016 en 2017'!$DB$3:$JA$3;;VERGELIJKEN(D$13;VERSCHUIVING('Planning 2016 en 2017'!$DB$3:$JA$3;VERGELIJKEN($B14;'Planning 2016 en 2017'!$B$6:$B$79;0);0)))

Deze formule haalt bijna de goede waarde op die ik nodig heb, helaas is het de waarde exact 1 regel boven de waarde die het zou moeten zijn. Ik vermoed zelf dat dit door de verschuiving functie komt die er in zit maar ik krijg deze er zelf niet uit. Kunnen jullie mij helpen?

Ter illustratie: als de uitkomst cel B5 zou moeten zijn, haalt ie nu de waarde op uit cel B4, etc.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Helpt dit misschien?
Code:
=INDEX('Planning 2016 en 2017'!$DB$3:$JA$3;[COLOR="#FF0000"][B]1[/B][/COLOR];VERGELIJKEN(D$13;VERSCHUIVING('Planning 2016 en 2017'!$DB$3:$JA$3;VERGELIJKEN($B14;'Planning 2016 en 2017'!$B$6:$B$79;0);0)))

Beste Alex,

Hartelijk dank. De formule lijkt te werken alleen in sommige gevallen wel en in andere gevallen krijg ik #N/B. Ik heb net alle waardes gecontroleerd en die zijn echt hetzelfde weergegeven.

Ter illustratie: =INDEX('Planning Structuur'!$DB$4:$JA$4;1;VERGELIJKEN(H$15;VERSCHUIVING('Planning Structuur'!$DB$4:$JA$4;VERGELIJKEN($C51;'Planning Structuur'!$B$5:$B$53;0);0)))

H15 verwijst naar de waarde "B" en C51 naar de waarde "VPI" en beide staan 100% zeker (en zonder spel-/stijlfouten) op het tabblad Planning Structuur en ook binnen de aangegeven range. Heb jij of iemand anders enig idee hoe dat kan komen dat ie niet de juiste waarde ophaald?

In een aantal gevallen komt er geen foutmelding (#N/B) maar wordt er wel een waarde opgehaald, deze is echter niet correct. Hopelijk kan iemand helpen. Ik zal proberen nog een geanonimiseerd bestandje te uploaden als voorbeeld.

Bij voorbaat dank weer!

Het geanonimiseerde bestandje zou wel helpen bij het beantwoorden van deze vraag... anders is het koffiedik kijken.

fprmule

Hallo,

Volgens mij gaat de formule goed. N/B is "Niet beschikbaar" dus een leeg veld.
#### betekent dat de kolom te smal is.
Welke waarde in welke cel is volgens jou niet juist

Groet

Dirk

De formule gaat bijna goed (rode stukje toevoegen...)
Code:
D16: =INDEX('Planning Structuur'!$B$4:$FA$4;1;VERGELIJKEN(D$15;VERSCHUIVING('Planning Structuur'!$B$4:$FA$4;VERGELIJKEN($C16;'Planning Structuur'!$A$5:$A$51;0);0)[COLOR="#FF0000"][B];0[/B][/COLOR]))

Je krijgt #N/B omdat de datum niet gevonden wordt bij de desbetreffende code... Kun je ondervangen door een ALS.FOUT of ALS.NB functie eromheen te zetten:
Code:
D16: =ALS.NB(INDEX('Planning Structuur'!$B$4:$FA$4;1;VERGELIJKEN(D$15;VERSCHUIVING('Planning Structuur'!$B$4:$FA$4;VERGELIJKEN($C16;'Planning Structuur'!$A$5:$A$51;0);0);0));"Fase niet gevonden!")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan