• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule gelijk aan = waarde in expliciete cel: maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur1021

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
Ik zit de gehele dag al het web af te speuren, youtube-uitleggen te bekijken, etc, maar het wel maar niet lukken.

Het zal een über simpele oplossing zijn, daar ben ik van overtuigd, maar het wel gewoonweg niet.

In mijn eerste werkblad heb ik data: bedrijfsnamen + KVK-registratie nummer.
In het tweede werkblad heb ik een overzicht van bedrijfsnamen (AEX-index).

Ik wil graag dat bedrijfsnaam (tab 1) overeenkomstig bedrijfsnaam (ergens in tab 2) = KVK-registratienummer.

Bedrijf A (tab1) gelijk aan Bedrijf A (tab2) = uitkomst KVK-nummer (tab 1)

Weet iemand de oplossing?

Hallo Fleur,

Al eens gekeken bij vert.zoeken?

Waarschijnlijk gaat het daar wel mee lukken.

Heb je een voorbeeldbestandje?
Kees

Ik heb inmiddels alles al geprobeerd, verticaal zoeken, tekst, vergelijken, maar het wel maar niet lukken.

Bedankt voor je reactie,

(In de tweede tab heb ik mijn formule even zichtbaar gemaakt - maar geeft helaas ook een foutmelding).

Bijlagen

Met deze in cel C2 en doortrekken naar beneden
=VERT.ZOEKEN(B2;'Data 1'!$B$2:$C$51;2;0)

Heb er ook het bestandje bijgedaan , eventueel kan je er een ALS(ISNB( van maken voor het geval er geen waarde zou zijn )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
als je blad Data 1 kolom B eerst sorteerd van A naar Z en de volgende formule plaatst in kolom C2 van het blad Data 2 dan moet het lukken volgens mij

=ZOEKEN(B2;'Data 1'!$B$2:$C$51) dus in cel C2 en naar beneden door trekken

tijdens dat ik dit plaats die van trucker gemist

Laatst bewerkt:
Trucker10,
volgens mij moet je in je voorbeeldbestand de celverwijzingen naar blad 1 nog absoluut maken in de formule :)

Kees

Code:
eng: =INDEX('Data 1'!C$2:C$51;MATCH(B2;'Data 1'!B$2:B$51;0))
ned: =index('Data 1'!C$2:C$51;vergelijken(B2;'Data 1'!B$2:B$51;0))

Hier nog een weg naar Rome.

Zo heb je keuze genoeg om te beslissen waarmee je verder wilt gaan

Trucker10,
volgens mij moet je in je voorbeeldbestand de celverwijzingen naar blad 1 nog absoluut maken in de formule :)

Kees
De paus zal de absolutie wel geven ;) :P , aan TS om het uit te zoeken .
Ik krijg de waarde die gekoppeld is aan de te zoeken waarde , zie jij iets anders in het bestandje dat ik poste ( op uitzondering dat ik de celeigenschappen niet heb aangepast ) ?
@Kees , als geheugen steuntje
Verwijzing (beschrijving)

Wordt gewijzigd in

$A$1 (absolute kolom en absolute rij) $A$1

A$1 (relatieve kolom en absolute rij) C$1

$A1 (absolute kolom en relatieve rij) $A3

A1 (relatieve kolom en relatieve rij) C3
en kijk dan eens naar mijn formule op het forum ( niet in het bestandje ;) )

Laatst bewerkt:
Trucker10, je hebt helemaal gelijk, maar het viel me op dat de formule in het bestand relatieve verwijzingen gebruikte en de formule op het forum absolute. Vandaar.

Kees

@ Kees , ze moeten er iets van opsteken , copy and paste is makkelijk . ;)

Bedankt!
Ga ik mee aan de slag, soms kan de oplossing heel simpel zijn (maar geef je het na een paar uur toch echt op) ;)

Fleur1021 ,oeps niemand die je verwelkomt heeft , bij deze welkom op het helpmij_forum , kan U ook toelichten welke formule je gebruikt hebt :thumb: of is het een mix van de aangedragen oplossingen ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan