arnohartemink
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 dec 2011
Ik probeer een voorwaardelijke opmaak te creeëren afhankelijk van 2 waarden. Wanneer de waarde uit kolom D overeenkomt met Kolom N, dan moet de waarde uit kolom E lager zijn dan de bijbehorende waarde uit kolom o om de cel rood te laten kleuren.
Hoe ik het zelf normaal gesproken in formule zou zetten is op de volgende manier:
Om daarna de code naar iedere cel door te slepen. Wanneer het de waarde "WAAR" geeft in bovenstaande formule dan moet de cel rood gekleurd worden. Nu is alleen mijn vraag hoe maak ik een dergelijke formule geschikt voor voorwaardelijke opmaak?
Bekijk bijlage Map11.xlsx
Hoe ik het zelf normaal gesproken in formule zou zetten is op de volgende manier:
Code:
=ALS($D3=$N$3;ALS($E3<$O$3;WAAR;"");ALS($D3=$N$4;ALS($E3<$O$4;WAAR;"");ALS($D3=$N$5;ALS($E3<$O$5;WAAR;"");ALS($D3=$N$6;ALS($E3<$O$6;WAAR;"");""))))
Om daarna de code naar iedere cel door te slepen. Wanneer het de waarde "WAAR" geeft in bovenstaande formule dan moet de cel rood gekleurd worden. Nu is alleen mijn vraag hoe maak ik een dergelijke formule geschikt voor voorwaardelijke opmaak?
Bekijk bijlage Map11.xlsx