• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule gezocht voor formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo, ik probeer een codeboek voor me winkel te maken. Bedoeling is, als een artikel x-aantal dgn voordat de datum vertrekt het artikel op een lijst komt.Via een knop druk je op een knop waarna de lijst geprint wordt. Vervolgens ga je met die lijst naar het vak, schrijft de nieuwe datum op. En die voer je weer in. E.e.a wordt duidelijk door het voorbeeld.

Bijlagen

Kun je eventueel meer info geven over wat de bedoeling is?

Ik lees je bericht en kijk je bestand maar kom er niet echt achter wat je bedoel of zie ook nergens code's.

Alvast bedankt ;-)

je geeft in kolom A hoeveel dagen van te voren je melding wilt hebben dat van artikel in kolom B de tenminste houdbaar tot datum in kolom C versreken is. Vervolgens zet excel dit art in kolom D. Nu moet je dit op een lijst gaan printen. Na het invoeren van de datum die op dat moment het eerst aan de beurt is moet de melding in kolom D weggaan.
Groet Bas

Wat ik soms zie is dat mensen weleens in het bestand zetten hoe het uiteindelijk zou moeten zijn, zonder formules, misschien is dat ook een optie voor jou. Over meer info gesproken: Hoeveel dagen bedoel je met X-aantal dagen? Of wil je dat in een variabele cel in kunnen vullen?

x-aantal dgn voordat de datum vertrekt

Bedoel je hiermee het aantal dagen voordat het de datum in kwestie is? Ik heb geen verstand van VBA, maar ik denk dat veel helpers waaronder ZZ1 en ik (ik voor spek en bonen) dit wel handig vinden.

X- aantal is inderdaad variabel. En volgens mij is me voorbeeld best duidelijk.
groet Bas

Het is me niet helemaal duidelijk maar toch een poging gewaagd.

in d7 =+C7-A7

vervolgens met voorwaardelijk opmaak:
* de datum groen laten kleuren als er aktie moet worden ondernomen.
* de datum rood laten kleuren als de aktiedatum verstreken is.

ik zal het bestandje ff uploaden.

laat je ff weten of dit is wat je bedoelt.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Oeldere, dit is wat ik bedoel, maar...het mooiste zou zijn, als dit gaat in combinatie met de datum van vandaag. Dus, je opent het document en ziet gelijk in de kolom welke artikelen je vandaag moet nakijken en vervolgens kun je die lijst printen.
Groet Bas

Oeldere, dit is wat ik bedoel, maar...het mooiste zou zijn, als dit gaat in combinatie met de datum van vandaag. Dus, je opent het document en ziet gelijk in de kolom welke artikelen je vandaag moet nakijken en vervolgens kun je die lijst printen.
Groet Bas

Wil je in een formule de datum van vandaag zet daar dan gewoon =NU() opmaak ( datum )

Dit is al wat ik ongeveer bedoel maar, Luc, kan je het zo versieren dat als je het programma opent er een knop zit waar je op drukt zodat er een lijst geprint wordt waar de producten opstaan die nagekeken moeten worden.
Groet Bas

Luc, dit is hem helemaal!:) Toppie:thumb:. Alleen, zou je kunnen proberen het me uitteleggen hoe je het gedaan hebt. Dan steek ik er nog wat van op.

De rest ook bedankt voor de hulp;)

Zonder hulpkolom D en zonder cel D1

Code:
Sub Afdrukken()
  Application.ScreenUpdating = False
  Sheets(2).UsedRange.ClearContents

For Each cl In Sheets("Blad1").UsedRange.Offset(5).Columns(3).Cells
    If DateDiff("d", Date, cl.Value) <= cl.Offset(, -2).Value Then cl.Offset(, -2).Resize(, 3).Copy Sheets(2).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
  Next

Application.ScreenUpdating = True
  Sheets(2).PrintOut 
End Sub

of sneller (want geen kopieerakties)
Code:
Sub Afdrukken()
  sq=Sheets(1).UsedRange.Offset(5)
  for j=1 to ubound(sq)-5
    if datediff("d",date,sq(j,3)>sq(j,1) then sq(j,1)=""
  Next
  application.screenupdating=false