Hallo allemaal,
Tijdje niet geweest, maar ik heb weer een klein probleempje.
Het is eigenlijk heel simpel wat ik wil, maar ik zou het geweldig vinden als daar ook een formule voor bestond.
Stel je voor:
In kolom A staat een getal, bijvoorbeeld 65.
In kolom B zou ik dan willen hebben staan hoevaak het getal 20 uit 65 is. Dan zou je denken doe =A/20. Maar:
In kolom C zou ik dan willen hebben staan hoeveel erover blijft.
Dus:
Kolom A = 65 (dit getal vul ik dan in)
Kolom B = 3 (dit is hoevaak er 20 in het getal 65 voorkomt ..... = 3 want: 3*20=60)
Kolom C = 5 (dit is het restgetal, want 3*20=60 dus blijft er 5 over van het getal in Kolom A) Hiervoor gebruik ik de formule: =ALS(A>=0;(A-(B*20));"") (dus als Kolom A leeg is, dan is C ook leeg, staat er iets in A dan gaat hij rekenen)
Weet iemand een oplossing voor Kolom B zonder VBA?
Fijn dat je de tijd neemt om mijn probleempje in elk geval te lezen
Tijdje niet geweest, maar ik heb weer een klein probleempje.
Het is eigenlijk heel simpel wat ik wil, maar ik zou het geweldig vinden als daar ook een formule voor bestond.
Stel je voor:
In kolom A staat een getal, bijvoorbeeld 65.
In kolom B zou ik dan willen hebben staan hoevaak het getal 20 uit 65 is. Dan zou je denken doe =A/20. Maar:
In kolom C zou ik dan willen hebben staan hoeveel erover blijft.
Dus:
Kolom A = 65 (dit getal vul ik dan in)
Kolom B = 3 (dit is hoevaak er 20 in het getal 65 voorkomt ..... = 3 want: 3*20=60)
Kolom C = 5 (dit is het restgetal, want 3*20=60 dus blijft er 5 over van het getal in Kolom A) Hiervoor gebruik ik de formule: =ALS(A>=0;(A-(B*20));"") (dus als Kolom A leeg is, dan is C ook leeg, staat er iets in A dan gaat hij rekenen)
Weet iemand een oplossing voor Kolom B zonder VBA?
Fijn dat je de tijd neemt om mijn probleempje in elk geval te lezen

Laatst bewerkt: