• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule horizontaal doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

markoesa

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Hallo experts,

Ik heb op dit forum een formule gevonden die ik heel goed kan gebruiken! Ik loop alleen tegen en probleempje aan. De formule is: =@INDIRECT("ADRESSEN!B"&KOLOM())
Het bestand heeft 2 tabs "Adressen" en "Foto's" . In tab "Adressen" staat in kolom B de straat namen en in kolom C staan de huisnummers.
In tab Fotos A1 moet de verwijzing naar "Adressen" van Kolom B komen te staan en in B1 moet het huisnummer komen. Als ik de formule van A1 kopieer naar C1 kopieer, dan pakt ie de verkeerde straatnaam. Ik heb een test gedaan door de kolom B1 van het huisnummer te verwijderen. Dan werkt het perfect. De formule gaat dus niet goed omdat er elke keer een kolom van het huisnr tussen staat. Hoe kan de formule aangepast worden zodat het wel werkt?

Please help

Bijlagen

• Horizontale formule.PNG
    Horizontale formule.PNG
    11,3 KB · Weergaven: 13
Plaats eens een geanonimiseerd document met een paar adressen.

zonder voorbeeld ene wilde gok omdat je altijd een kolom overslaat probeer het dan eens met

=@INDIRECT("ADRESSEN!B"&(KOLOM()/2))

Voor de even kolommen met de huisnummers werkt die formule wel

voor de oneven kolommen heb je deze nodig

=@INDIRECT("ADRESSEN!B"&(AFRONDEN(KOLOM()/2;0)))

de reden is dat bij kolom C ia waarde 3 deel je dat door twee dan krijg je 1,5 dat is geen geldig rijnummer maar afgerond naar 2 is het wel het juiste rijnummer

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry RoelJongman, wil je me toch nog even helpen? Als ik boven aan de kolom "datum" adres,, etc toevoeg, dan klopt de eerste verwijzing in tabblad Fotos niet meer, Dan geeft ie als Adres "adres" op. De formule pakt dus de kolom titel :(

Bijlagen

Misschien mag iemand anders ook reageren?;)
Bij deze dus de gevraagde aanpassing. Let wel op: vanaf kolom M zal het nog niet werken. Bij wijze van oefening mag je zelf zoeken waarom (tip: het is van ver te zien).

Bijlagen

Beginnen in A1 en doorvoeren naar rechts.

Code:
=INDEX(Adressen!$B1:$C11;AFRONDEN(1+KOLOM()/2;0);IS.EVEN(KOLOM())+1)

Laatst bewerkt:
Kan ook.
Code:
=INDEX(Adressen!$B1:$C11;GEHEEL(KOLOM(B1)/2)+1;IS.EVEN(KOLOM())+1)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan