• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule huidige dag en datum in mijn werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiBi

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2015
Berichten
21
Goedenavond allen,

Ik ben op zoek naar een formule welke door middel van een zelfgemaakte knop in excel de huidige dag en datum in mijn werkblad laat zien (en daar naartoe springt).
Wellicht is dit niet mogelijk in excel maar alleen door middel van een VBA code?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Wibi,

Graag volgende keer een andere onderwerp titel, "help" als onderwerp zegt niemand iets als je ergens naar opzoek bent.
Zet onderstaande code achter je "Worksheet", en hang er een knoppie aan.

Code:
Sub ZoekDatum()
Dim c As Range
Set c = Columns(1).Find(Date, LookIn:=xlValues)
If c Is Nothing Then
MsgBox "datum niet gevonden"
Else
c.Select
End If
End Sub
 
Hoi Ad,

Ik zal voortaan mijn titel aanpassen aan het probleem,
Als ik deze code invoer dan krijg ik het bericht dat de datum niet kan worden gevonden? moet ik ergens nog een range invullen?

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Groet WiBi
 
De datum moet wel in kolom A staan, post anders eens je bestandje zonder privé gegevens.
 
Bekijk bijlage 232041

Het gaat om bijgevoegd bestand en dan het tabblad oefencyclus totaal ik kan deze alleen op een of andere manier niet uploaden als xlsm.
De bedoeling is dat er op het tabblad oefencyclus totaal een knop komt waarmee ik meteen naar de huidige datum kan springen.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Dagdienst_2.xlsx
    263,9 KB · Weergaven: 18
WiBi,

Het probleem zat hem in de datum opmaak, is gewijzigd. Ik heb het bestandje opgeslagen als "Excel-Werkblad zonder macro,s" anders was hij te groot ook gezipt.
Dus als je hem hebt gedownload met je hem ff opnieuw opslaan als "Werkblad met ingeschakelde macro,s
 

Bijlagen

  • 1-Dagdienst_3.xlsx
    265,1 KB · Weergaven: 17
@wibi, zoals al gezegd volgende keer even de titel wat bijpassender maken. Bij evt. fouten in de titel mag je een "attendeer moderator" melding geven op de eerste post :) Dan komt iemand (zoals ik nu dus) de titel even voor je aanpassen :D

@ad becude, ook u mag een attendeer moderator melding geven als de titel niet klopt. Dan kunnen wij het oplossen :)


Anyways, succes met de vraag verder, tenminste als ad becude het niet al heeft opgelost met zijn laatste reactie :p :thumb:
 
@mastermindzh,

Hartelijk dank voor de terechtwijzing, het zal mij hier niet meer overkomen.
Overigens was de vraag aan de TS om de volgende keer een andere onderwerp titel te gebruiken , lijkt mij niets mis mee.
Als je sommige reacties hier op het forum ziet is dit maar pinuts.....maar goed het zij zo.
 
@ad een vriendelijke reactie zoals u deed is niks mis mee hoor :)

Alleen is het dan Fiin als er ook een melding gemaakt wordr zodat we het kunnen aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan