• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule ifv al dan niet verborgen rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo,

ik een bestandje bijgevoegd zodat het makkelijker werken is.

ik heb in VBA geprogrammeerd dat wanneer A1 verschillend is van 1 dat er geen rijen verborgen worden. wanneer A1 = 1 dan wordt rij 5 tem 6 verborgen.
verder ziet u ook op het werkblad een eenvoudifge formule in E11 (E9 * E10)

het is de bedoeling dat deze formule wordt uitgevoerd wanneer de rijen 5tem6 niet verborgen zijn. wanneer deze rijen verborgen zijn mag er niets meer in cel E11 staan.

zou er mij iemand kunnen helpen aub?

Bijlagen

Nog een toemaatje:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$1" Then Rows("5:7").Hidden = (Target = 1)
End Sub

Wigi

hallo,

mja het was misschien wel een slecht voorbeeld , maar het komt er eigenlijk gewoon op neer als bijvoorbeeld rij 4 verborgen is dat er dan in een bepaalde cel alles gewist wordt. als rij 4 niet verborgen is dat er dan in die bepaalde cel wel een formule komt...

het probleem is dat ik niet weet hoe je dit moet schrijven in VBA "als rij 4 niet verborgen is dat in cel bv D15 =D13+D14. als rij 4 verborgen is dat er in D15 niets staat.

mvg ALexander

En moet het volledig leeg zijn: delete, of kan het een formule zijn die als resultaat "" geeft?

hallo wigi,

liefst het resultaat: "", zo is deze cel dan gewoon leeg, ik heb niet zo'n goede ervaring met delete. zo heb ik eens dit gebruikt voor iets anders en alles die onder deze cel stond schoof allemaal omhoog ...
dus als het kan gewoon ""

greetz

Is er een cel in rij 4 die altijd een getal of tekst bevat? Bv. A4? Dan weet ik een oplossing, anders nog niet.

Zie bijlage voor een oplossing met een nieuwe functie. Zie ook de module in VBA.

Wigi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan