Excel versus OpenOffice
Ik ga volledig akkoord dat dit eigenlijk in het OpenOffice gedeelte thuishoort.
Maar ik gebruik thuis vooral excel en op het werk openoffice.
Als ik thuis een excel file maak die ik op het werk kan gebruiken dan ga ik dat gewoon openen in Calc en opslaan in Calc.
Waarom de vraag hier is gepost:
Ik zocht een oplossing voor mijn probleem (zoals hoger omschreven). Het was gemaakt in excel.
Danny gaf mij hét antwoord

. Nadat ik het document volledig had uitgewerkt en het in openoffice wilde gebruiken liep het mis. Ik vond het moeilijk om dit nieuwe probleem (VBA) in het forum-gedeelte van OpenOffice Calc te posten.
Dat is het verhaal.
Ik heb wel vastgesteld dat het forum-gedeelte van OpenOffice niet zo druk bezocht wordt en dat sommige vragen lang op een antwoord moeten wachten. Uit ervaring weet ik dat het openoffice pakket een vrij goed pakket is. Het wordt gratis ter beschikking van iedereen gesteld. Dat vind ik reuze. Persoonlijk vind ik dat dit pakket meer op scholen zou mogen gebruikt worden. Nu is iedere ouder verplicht om het Microsoft pakket aan te schaffen maar niet iedereen heeft die centen om bij upgrades een nieuwe MS-versie te kopen.
Wat de doorsnee burger met MS-Office doet kan hij zeker met Oo.
Ik wil iedereen (en vooral Danny) nog eens bedanken om naar een oplossing voor mijn probleem te zoeken.
Vele groeten en een prettige avond
Chris